مدیرعامل نیروگاه بندرعباس: صرفه‌جویی کمک به تامین برق پایدار است

15:20 - 06 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۶۰۳۰
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس: صرفه‌جویی کمک به تامین برق پایدار است
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: پاداش صرفه جویی گام موثری در جهت مصرف هوشمندانه رعایت الگوی مدیریت مصرف و کمک به تامین برق پایدار است.

خبرگزاری میزان -به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "داریوش محمودی" گفت: عبور موفقیت‌آمیز از پیک مصرف تابستان سال جاری به همراهی مردم بستگی داشته و این مهم نیازمند رعایت الگوی صحیح مصرف است.

وی افزود: گرمای شدید هوا با آغاز فصل تابستان باعث افزایش چشمگیر میزان مصرف برق در کشور به ویژه نواحی گرمسیر کشور شده است، که با توجه به محدودیت منابع انرژی، برای پیشگیری از خاموشی برق، مدیریت مصرف برق ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به صرفه جویی در تابستان و حساسیت مصرف برق در این فصل ابراز امیدواری کرد مردم شریف استان هرمزگان با درایت، نهایت همکاری را با وزارت نیرو به عمل آوردند و با مدیریت کردن زمان استفاده از لوازم پرمصرف برقی در خارج از پیک بار (۱۰ صبح تا ۱۰ شب) نقش بسزایی در عبور از پیک برق ایفا کنند و از طریق رعایت الگوی مصرف و هوشمندانه مصرف کردن پاداش نیز دریافت کنند.

محمودی توصیه کرد: حتی الامکان دمای کولر‌ها را در دمای آسایش یعنی همان ۲۴ درجه سانتی گراد قرارداده و از روشن کردن لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف خودداری کرده و در ساعاتی که در منزل حضور ندارند، کولر‌های گازی را خاموش کنند، چون این وسایل برقی به دلیل مصرف برق بالا فشار زیادی به شبکه وارد می‌کنند.

وی افزود:موضوع ناترازی تولید و مصرف انرژی، با توجه به صنعتی بودن شهر بندرعباس و پرمصرف بودن کارخانجات و واحد‌های صنعتی بزرگ، خواهش و توصیه اکید به هم‌وطنان این است که در مصرف برق حداکثر صرفه جویی و همکاری را به عمل آورند.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس تاکید کرد: رعایت الگوی مصرف برق علاوه بر کمک به اقتصاد خانواده در کاهش شاخص مصرف برق کشور و کاهش هزینه‌های هنگفت تولید برق نیز موثر خواهد بود.

محمودی تصریح کرد: باتوجه به گرم شدن هوا و همچنین شرایط سخت آب و هوایی استان هرمزگان، دمای هوا در سالن توربین نیروگاه حدود ۶۰ سانتی گراد و رطوبت ۸۰ درصد در تابستان این دما افزایش یافته و کار در این شرایط را طاقت‌فرسا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سراسری بودن شبکه برق کشور، به طور قطع مدیریت مصرف از سوی مشترکان، به ویژه ساکنین مناطقی که آب و هوای بهتری را در مقایسه با سایر نقاط کشور دارند، سبب آرامش خاطر تمام هموطنان به ویژه ساکنان استان‌های گرمسیر جنوبی کشور خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *