کارگروه تخصصی آسیب شناسی و ارتقای کارکرد رسانه‌های معاونت فضای مجازی دادستانی اردبیل راه اندازی می‌شود

14:17 - 06 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۶۰۲۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
کارگروه تخصصی آسیب شناسی و ارتقای کارکرد رسانه‌های معاونت فضای مجازی دادستانی اردبیل راه اندازی می‌شود
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از راه اندازی کارگروه تخصصی آسیب شناسی و ارتقای کارکرد رسانه‌های اردبیل برای پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی در معاونت فضای مجازی دادستانی اردبیل خبر داد.

خبرگزاری میزان – جلال آفاقی با تشریح اهمیت وسایل ارتباط جمعی و تکنولوژی‌های نوین ارتباطی، ضرورت کنترل آسیب‌ها و تهدید‌ها در کنار استفاده حداکثری از فرصت‌ها را یادآوردی کرد و گفت: شرایط، ماهیت و پیچیدگی فضای مجازی ایجاب می‌کند تا نظارت و مدیریت کارآمدی در این عرصه سرنوشت ساز وجود داشته باشد.

وی در تشریح جرایم نوظهور مرتبط با فناوری‌های نوین نیز از ضعف در کنترل تکنولوژی و تولید محتوا در کشور انتقاد و اظهار کرد: امنیت مردم باید خط قرمز تمام دست اندرکاران باشد و فضای مجازی دراین خصوص از اولویت‌ها است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل در ادامه با اشاره به مفادی از سندتحول قضایی و ضرورت استفاده از نخبگان، صاحب نظران، متخصصان و هسته‌های مردمی در تصمیم سازی‌ها، از راه اندازی کارگروه تخصصی آسیب شناسی و ارتقای کارکرد رسانه‌های اردبیل بر پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی در معاونت فضای مجازی دادستانی اردبیل خبر داد.

وی افزود: صیانت از حقوق عامه از رسالت‌های محوری دادستانی استان اردبیل است و این مهم در عرصه فضای مجازی نیز به جدیت در استان دنبال خواهد شد.

آفاقی با اشاره به ورود دادستانی استان اردبیل به چند خبر منتشر شده اخیر در فضای مجازی مبنی بر فروش یکی از ساختمان‌های دولتی به قیمت خلاف واقع و همچنین قطع و فروش غیرقانونی درختان یکی از اردوگاهها، افزود: صحت و سقم موضوعات در حوزه دادستانی استان تحت بررسی است و مردم شریف دغدغه‌مند مطمئن باشند درصورت احراز تخلف یا جرم با قاطعیت با آن برخورد خواهد شد.

وی افزود: در این خصوص گشت‌های سایبری برای امکان نظارت مستقیم بر محتوای فضای مجازی و صیانت از حقوق عامه در این عرصه در دادستانی راه اندازی شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل همچنین عنوان کرد:: با وجود برنامه ارتقای ارتباطات برون سازمانی دادستانی اردبیل از طریق وسایل ارتباط جمعی و بهره گیری از ظرفیت فناوری‌ها درجهت تسریع و تسهیل در ارتباطات با مخاطبان، از اصحاب رسانه انتظار می‌رود در انتشار عمومی اخبار دقت و حساسیت لازم را داشته باشند و درمواقعی که براساس دغدغه و رسالت خبرنگاری خواستار پیگیری سوژه‌ای هستند، جهت بررسی صحت و سقم، جلوگیری از ناامیدی و نارضایتی، اخلال در امنیت روانی مردم و تشویش اذهان عمومی از بابت اخبار کذب و بی اساس و تضییع حقوق افراد، هرگونه اطلاعات اولیه خود را دراختیار دادستانی قرار دهند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادستانی اقدام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *