مدیرعامل توزیع برق پایتخت: تاکنون ۶۰ میلیارد تومان پاداش به مشترکان کم‌مصرف برق تعلق گرفته است

21:23 - 03 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۶۸۲
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیرعامل توزیع برق پایتخت: تاکنون ۶۰ میلیارد تومان پاداش به مشترکان کم‌مصرف برق تعلق گرفته است
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرده که تا کنون ۶۰ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی به مشترکان برق شهر تهران پرداخت شده است.

خبرگزاری میزان_ کامبیز ناظریان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ ضمن اعلام این که تا کنون ۶۰ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی به مشترکان برق شهر تهران پرداخت شده است، گفت: اوج مصرف شهر تهران امروز به ۵ هزار و ۱۵۰ مگاوات رسید و اوج مصرف شبکه سراسری دیروز با حد نصاب تاریخی به عدد ۷۲ هزار و ۷۲۴ مگاوات رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ افزود: این عدد نشان دهنده ۳ هزار و ۲۰۰ مگاوات افزایش نسبت به اوج مصرف سال گذشته است که معادل پنج نیروگاه هزار مگاواتی است.

مدیرعامل توزیع برق پایتخت خاطرنشان کرد: حدود یک و نیم میلیون مشترک شهر تهران با کاهش مصرف نسبت به دوره مشابه پارسال مشمول پاداش صرفه‌جویی شده‌اند و ۶۰ میلیارد تومان به مشترکان شهر تهران پرداخت شده است.حتی برخی از این مشترکان علاوه بر دریافت قبض رایگان، در قبض آینده نیز بستانکار شده‌اند.

وی ادامه داد: مشترکانی که در شهر تهران صرفه‌جویی داشته‌اند، توانسته‌اند به طور متوسط ۲۰ درصد مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند و این امکان برای همه مشترکان میسر است.

مدیرعامل توزیع برق پایتخت افزود: نتیجه این صرفه‌جویی تا این لحظه با وجود افزایش میانگین دما نسبت به پارسال، پایداری شبکه برق بوده است. احتمال دارد هفته آینده، هفته بسیار گرمی است از مردم درخواست می‌شود برنامه‌های مدیریت مصرف برق را در دستور کار خود قرار دهند.

ناظریان خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ درصد مصرف برق در بخش خانگی مربوط به سامانه‌های سرمایشی است، بنابراین استفاده از دور کُند کولر‌های آبی و تنظیم دمای کولر‌های گازی روی ۲۵ درجه در کاهش مصرف برق بسیار موثر است.

مدیر عامل توزیع برق پایتخت ادامه داد: همچنین بهره‌گیری از نور طبیعی در روز و استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در ساعت اوج مصرف می‌تواند هم به پایداری شبکه کمک کند و هم مشترکان را مشمول پاداش صرفه‌جویی کند.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: نیروی برق

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *