معترضان به طرح قضایی نتانیاهو هدف خشونت پلیس رژیم صهیونیستی

12:07 - 03 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۵۴۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
معترضان به طرح قضایی نتانیاهو هدف خشونت پلیس رژیم صهیونیستی
طی روز‌های اخیر و در پی بالا گرفتن اعتراض‎ها به اصلاح قضایی در اراضی اشغالی، پلیس رژیم صهیونیستی برای سرکوب تظاهرات به اقدامات خشونت‎بار متوسل شده است.

خبرگزاری میزان – کنست رژیم صهیونیستی در نهایت لایحه جنجال برانگیز موسوم به اصلاح قضایی مورد نظر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم را به تصویب رساند.

 

 

تصویب این لایحه در حالی صورت گرفت که مطرح شدن آن از ماه‌های گذشته جنجال و اعتراضات بسیار گسترده‌ای را به همراه داشته است.

اعتراضات در سراسر اراضی اشغالی تاکنون برای ۲۹ هفته متوالی برگزار شده و صد‌ها هزار نفر از ساکنان در شنبه هر هفته در این اعتراضات شرکت کردند.

 

 

در هفته‌های اخیر نیز اراضی اشغالی همه روزه شاهد اعتراضاتی گسترده‌ به این طرح که از آن به عنوان «کودتای قضایی» یاد می‌شود، بوده است.

 

خشونت پلیس رژیم صهیونیستی

در جریان این اعتراضات و به ویژه در اعتراضات روز‌های اخیر در «تل‌آویو»، پلیس رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن معترضان به اقدامات خشونت باری از جمله شلیک گاز اشک آور، ضرب و شتم معترضان و ماشین آب‌پاش متوسل شده است.

 

 

پلیس سواره‌نظام رژیم صهیونیستی نیز در بسیاری از مناطق برای سرکوب اعتراضات مستقر شده است.

«تایمز آو اسرائیل» گزارش داد که پلیس به شدت با معترضان ضد اصلاح قضایی که به دنبال محاصره کنست بودند، درگیر شده است.

 

 

همچنین ۱۵ نفر در طول ساعت‌ها تظاهرات در روز گذشته دستگیر شدند و پلیس سواره نظام همچنان در خیابان‌ها مستقر است.

معترضان می‌گویند که پلیس علیه آن‌ها از خشونت بیش از حد استفاده کرده است و افسران آن‌ها را هدف ضرب و شتم قرار داده‌اند؛ آنها می‌گویند که نمی‌توانند چنین وحشیگری را در گذشته به خاطر بیاورند.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، در گزارشی با عنوان «خون در همه جا؛ با افزایش اعتراضات، پلیس سرکوب می‌کند» به خشونت‌های پلیس در جریان اعتراضات پرداخته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *