تصمیم ایلان ماسک برای تغییر نماد توییتر

11:57 - 02 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۳۴۰
تصمیم ایلان ماسک برای تغییر نماد توییتر
ایلان ماسک گفت که به زودی نام تجاری شرکت توییتر را تغییر خواهد داد.

خبرگزاری میزان - «ایلان ماسک»، مالک شرکت توییتر گفت که این پلتفرم رسانه اجتماعی به زودی نام تجاری خود را تغییر خواهد داد تا یک "X" در لوگو گنجانده شود و همه نماد‌های پرنده از آن حذف شوند. 

به گزارش «رویترز»، «ماسک» در پیامی توییتری نوشت: به زودی با برند توییتر و به تدریج از همه پرندگان خداحافظی خواهیم کرد. 

او در پست بعدی اضافه کرد: اگر امشب یک لوگوی X به اندازه کافی خوب پست شود، فردا در سراسر جهان پخش خواهد شد.

ماسک از سال گذشته که توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد، یک سری تغییرات را در آن ایجاد کرده است. 

ماسک که مالک شرکت‌های «اسپیس ایکس» و «تسلا» است، نام این شرکت را از توییتر به «X Corp» تغییر داد.

اقدامات بحث برانگیز ایلان ماسک در ارتباط با توییتر
بسیاری از اقدامات ماسک در موضوع توییتر بحث برانگیز بوده است. 

هفته گذشته، توییتر اعلام کرد که تعداد پیام‌های مستقیمی را که کاربر می‌تواند ارسال کند، در تلاش برای محدود کردن spam محدود می‌کند. با این حال، برخی از این اقدام به دلیل ظاهراً به دنبال تبلیغ سرویس پولی توییتر، یعنی Twitter Blue، انتقاد کرده‌اند. 

این تغییر خط مشی همچنین هفته‌ها پس از تصمیم توییتر برای محدود کردن تعداد پست‌هایی که کاربرانی که مبلغی برای اشتراک پرداخت نمی‌کنند، می‌توانند هر روز ببینند، صورت می‌گیرد. 

ماسک همچنین اخیراً جدیدترین سرمایه گذاری خود را در فضای هوش مصنوعی که xAI نامیده، اعلام کرده است؛ و گزارش شده است که او علاقه خود را به ایجاد یک نرم افزار به نام "X" ابراز کرده است که او آن را به عنوان نرم افزاری با الگوبرداری از WeChat چین توصیف کرده است. 

ماسک در اکتبر ۲۰۲۲ در توییتی نوشت: خرید توییتر ایجاد X، یک اپلیکیشن همه کاره، را تسریع می‌کند. 

آخرین توییت‌های ماسک پس از آن منتشر شد که متا در اوایل این ماه نرم افزار Threads را به عنوان جایگزینی برای توییتر راه اندازی کرد.

طبق گزارش‌ها، تقریباً ۱۰۰ میلیون نفر در نرم افزار Threads در پنج روز اول راه‌اندازی آن ثبت‌نام کردند. البته اکنون گزارش می‌شود که این نرم تفزار تازه از راه رسیده با کاهش شدید کاربران خود طی روز‌های اخیر مواجه شده است.

کاهش سود توییتر 
ایلان ماسک چند روز قبل در توییتر فاش کرد که به دلیل کاهش ۵۰ درصدی درآمد تبلیغاتی و بار بدهی سنگین، این پلتفرم همچنان دارای جریان نقدی منفی بوده، یا به عبارتی دیگر با زیان مواجه است.

بر اساس داده‌هایی که ماه گذشته از سوی شرکت اطلاعاتی بازار Sensor Tower به «سی‌ان‌ان» ارائه شد، تنها ۴۳ درصد از هزار تبلیغ‌کننده برتر توییتر تا سپتامبر، ماه قبل از تصاحب شرکت از سوی ماسک، تا آوریل همچنان در این پلتفرم تبلیغ می‌کردند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *