سند مالکیت ۷۱۱ هکتار از اراضی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان بوشهر صادر شد

9:13 - 27 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۴۱۴۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سند مالکیت ۷۱۱ هکتار از اراضی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان بوشهر صادر شد
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر از صدور، ۵۰ جلد سند مالکیت برای اراضی متعلق به پایگاه دریایی در بوشهر به مساحت ۷۱۱ هکتار خبر داد.

خبرگزاری میزان - محمدرضا بزرگمهر در دیدار با امیر ایرانی ضمن تقدیم ۱۰ فقره سند مالکیت اراضی نیروی دریایی به مساحت ۱۵ هکتار به امیر ایرانی، گفت: کارکنان این اداره کل در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حفظ «حقوق عامه، حقوق بیت المال» و همچنین در جهت جلوگیری از زمین خواری و تسریع در تعیین تکلیف اراضی فاقد سند و هویت بخشی و لزوم ثبت عرصه و اعیان تمامی اراضی به ویژه وزارت دفاع تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت.

وی افزود: نظر به اهمیت موضوع و حفظ و صیانت از املاک وزرات دفاع و با توجه به تلاش بی وقفه و مجاهدت نیرو‌های جان بر کف مسلح کشور که امنیت و دفاع از میهن عزیزمان را برعهده دارند، این اداره کل خود را مکلف داشته همانگونه که نیرو‌های مسلح دفاع از تمامیت ارضی کشور را بر عهده دارد، مسئولیت حفظ و صیانت از اراضی و املاک وزارت دفاع را بنحو احسن به انجام رساند.

عضو شورای قضایی استان بوشهر، ادامه داد: در این راستا همکاران ثبتی با بسیج تمامی امکانات و نیرو‌های خدوم و تشکیل کارگروه‌ها و شورا‌های جهادی و اجرایی مشترک در ستاد و تمامی شهرستان‌ها ظرفیت تثبیت و صدور اسناد مالکیت کاداستری (حد نگار) را پس از رفع موانع ثبتی فراهم کرده اند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر اضافه کرد: در نهایت پس از ۵۰ سال این اداره کل موفق شد تا با تعامل و همکاری صورت گرفته با نمایندگان وزارت دفاع و پشتیبانی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و ۳ ماهه ابتدایی سال جاری اقدام به صدور یک هزارو ۳۳۵ جلد سند مالکیت تک برگ به مساحت بیش از ۴ هزار هکتار از اراضی استان بنام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از وزارت دفاع ارتش جمهوری اسلامی کرده است.

وی بیان کرد: از میزان فوق تعداد ۵۰ جلد سند مالکیت برای اراضی متعلق به پایگاه دریایی بوشهر به مساحت ۷۱۱ هکتار صادر شده که در ۵۰ سال اخیر اقدامی جهادی و بی سابقه بوده است.

در ادامه جلسه امیر ایرانی نیز ضمن ابراز رضایت از عملکرد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر، افزود: از تلاش‌های بی وقفه و تعامل و همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان که نقش اساسی در تثبیت و صدور اسناد مالکیت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی داشته تقدیر می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران همچنین عنوان کرد: پیاده سازی حدنگاری املاک (کاداستر) و صدور سند مالکیت از «ارتکاب به جرم جعل و خدشه به سند و اختلاف در حدود سند و تعارض ثبتی و تداخل ثبتی و...» پیشگیری کرده و موجب می‌شود تا پرسنل نیروی دریایی بر رسالت و راهبرد‌های خود تمرکز کرده و از حواشی دعوا‌های ملکی به دور باشند.

انتهای پیام/


برچسب ها: ثبت اسناد اقدام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *