عبور از رکورد‌های تاریخی مصرف برق/امکان دمای بیش از ۵۰ درجه در برخی استان‌ها

22:36 - 26 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۴۱۲۱
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
عبور از رکورد‌های تاریخی مصرف برق/امکان دمای بیش از ۵۰ درجه در برخی استان‌ها
سخنگوی صنعت برق گفت: صنعت برق کشور امسال رکورد‌هایی را در اوج مصرف تجربه کرد که از شروع فعالیت این صنعت در ایران بی‌سابقه بوده است.

خبرگزاری میزان - مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه اوج بار مصرف برق کشور در سایر ماه‌ها غیر از تابستان حدود ۴۰ هزار مگاوات است، گفت: تابستان این میزان به حدود ۷۰ هزار مگاوات می‌رسد که ۴۰ درصد از این میزان یعنی ۳۰ هزار مگاوات اثر بار‌های سرمایشی و کولر‌ها هستند که بر روی شبکه برق تحمیل می‌شوند.

وی اظهار کرد: اگر از کولر‌ها به‌درستی استفاده شود در کاهش مصرف انرژی به‌ویژه در زمان اوج مصرف بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

سخنگوی صنعت برق، بیان کرد: با همکاری خوب هم‌وطنان و تلاش همکاران در صنعت برق توانستیم این رکورد‌های بی‌سابقه بیش از ۷۰ هزار مگاواتی در هفته گذشته به ثبت رسید را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

به گفته وی، پیش‌بینی‌ها حاکی است این هفته ممکن است در شمال کشور کمی از شدت دما کاسته شود که این امر موقتی خواهد بود و در جنوب ایران و در مناطق گرمسیر پدیده گنبد حرارتی موجب افزایش فزاینده دمای هوا خواهد شد و برخی از استان‌ها را در برخواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، افزود: ممکن است برخی استان‌ها دمای بیش از ۵۰ درجه را تجربه کنند؛ بنابراین لازم است، هم‌وطنان توصیه‌های صنعت برق را جدی بگیرند.

رجبی مشهدی ادامه داد: مردم صنعت برق کشور را که همواره خدمتگزار در برق‌رسانی به همه اقصی‌نقاط کشور و بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خانگی است، یاری کنند.

وی اظهار کرد: با افزایش یک‌درجه‌ای دمای کولر‌های گازی به‌طور مثال از ۱۷ به ۱۸ درجه، سه درصد در مصرف برق صرفه‌جویی خواهد شد و اگر درجه وسایل سرمایشی از ۱۷ درجه ۲۴ درجه تنظیم شود، ۲۰ درصد کاهش مصرف برق را به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی صنعت برق درباره کمپرسور کولر‌های گازی، گفت: نصب سایه‌بان بر روی کمپرسور کولر‌های گازی که در فضای خارج از منزل قرار دارند، به بهبود بازده و کاهش استهلاک کولر‌ها کمک خواهد کرد.

وی به پاداش صرفه‌جویی مدیریت مصرف برق اشاره و خاطرنشان‌ کرد: امسال پاداش صرفه‌جویی برای مشترکان بالای الگوی مصرف که نسبت به سال گذشته کمتر مصرف کنند تعلق می‌گیرد و می‌توانند از پاداش مدیریت مصرف بهره‌مند شوند.

رجبی مشهدی، افزود: تاکنون همکاری بسیار خوبی از سوی هم‌وطنان داشتیم و ۳۵ درصد از مشترکان در این طرح مشارکت کردند و حدود ۴۰ میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف در قبض مشترکان درج شده که امیدواریم با تداوم همکاری بتوانیم دو ماه باقیمانده از فصل گرما را به اتمام برسانیم و شبکه سراسری برق کشور را پایدار نگاه داریم.

وی در خصوص برنامه‌ریزی برای مشترکان صنعتی در سال جاری، گفت: واحد‌های صنفی صنعتی و واحد‌های صنعتی کوچک و کارگاه‌ها که تعداد آن‌ها بیش از ۵۸۰ هزار واحد است و ۹۲ درصد مشترکان ما را تشکیل می‌دهند، هیچ محدودیتی برای مصرف برق ندارند.

رجبی‌مشهدی در پایان عنوان کرد: آن دسته از صنایعی که در شهرک‌های صنعتی هستند، با برنامه‌ریزی انجام شده از ساعت ۱۱ تا ۲۳ یک روز در هفته مصرف را مدیریت و در شیفت جمعه یا به‌صورت شب‌کاری فعالیت خود را جبران می‌کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: برق

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *