رئیس کل دادگستری بوشهر: ساماندهی مالکیت اراضی روستایی امکان بهره‌گیری روستاییان از تسهیلات بانکی را فراهم می‌کند

14:34 - 20 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۹۴۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری بوشهر: ساماندهی  مالکیت اراضی روستایی امکان بهره‌گیری روستاییان از تسهیلات بانکی را فراهم می‌کند
رئیس کل دادگستری استان بوشهر، گفت: ساماندهی و تثبیت نظام مالکیت اراضی واقع در بافت روستا‌ها، موجب کاهش و رفع اختلافات حقوقی مالکیت‌ها و امکان بهره‌گیری روستاییان از تسهیلات بانکی می‌شود.

خبرگزاری میزان – مهدی مهرانگیز در نشست با صالحی معاون عمران روستایی و قائم مقام پارلمانی بنیاد مسکن کشور به بیان مسایل و مشکلات مردم روستا در استان پرداخت و گفت: تعامل خوبی بین مجموعه بنیاد مسکن و دستگاه قضا وجود دارد و تلاش هرچه بیشتردر راستای رفع مشکلات روستا‌ها موجب رضایتمندی بیشتر مردم خواهد شد.

وی موضوع پیگیری صدور اسناد مالکیت مردم روستا‌های عسلویه را مطرح کرد و افزود: با توجه به تشکیل کارگروه‌های مختلف وجلسات متعدد و کارشناسی‌های مجدد و تهیه نقشه‌های جدید نیاز است تا پس از اصلاح رأی ۷ هزار و ۴۲۹ هکتار از اراضی این شهرستان که ۱۸ روستا را در بر می‌گیرد در جهت تسریع و صدور اسناد مردم، همکاری و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تشکر از همکاری بنیاد مسکن استان در راستای صدور اسناد و املاک روستایی گفت: با تلاش بیشتردر این زمینه علاوه بر کمک به ساماندهی و تثبیت نظام مالکیت اراضی واقع در بافت روستا‌ها، موجب کاهش و رفع اختلافات حقوقی مالکیت‌ها و امکان بهره‌گیری روستاییان از تسهیلات بانکی نیزمی شود.

مهرانگز همچنین به موضوع مقاوم سازی خانه‌های روستایی در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: مقام سازی خانه‌های روستایی بسیار مهم است و باید در جهت کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث صورت گیرد.

معاون عمران روستایی و قائم مقام پارلمانی بنیاد مسکن کشور نیز در این نشست هماهنگی ۲ مجموعه را مهم دانست و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یک نهاد انقلابی جهت خدمت به محرومان است که در راستای آبادانی و حفظ روستا‌ها در مقابل مهاجرت و اجرای عدالت اجتماعی، وظایف سنگینی را به عهده دارد.

وی در خصوص مشکل زمین‌های عسلویه نیزگفت: این آمادگی این را داریم که پس از اصلاح رای بلافاصله اقدامات مورد نیاز را در دستور کار خود قرار دهیم.

صالحی همچنین مقاوم سازی خانه‌های روستایی را که یکی دیگر از وظایف مهم بنیاد مسکن دانست و گفت: در این خصوص روستائیانی که در این زمینه دچار مشکل هستند می‌توانند با تشکیل پرونده از اعطای وام ۳۰۰ میلیون تومانی بهره‌مند شوند و در راستای مقاوم سازی خانه‌های خود اقدام کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *