رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد معرفی شد

11:58 - 16 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۱۱۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد معرفی شد
آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد در استان چهار محال بختیاری برگزار شد.

خبرگزاری میزان - محمد رزم، رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری طی سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیرخم، در تبیین شأن و منزلت حضرت علی(ع)، گفت: مقامات و درجات معنوی و ملکوتی حضرت امیرالمومنین علی(ع) تا بدان حد است که نبی مکرم اسلام(ص) در خصوص آن فرموده‎اند، خداوند متعال برای برادرم، علی بن ابی‎طالب، فضائلی قرار داده که جز غیر خدا کسی نمی‌تواند آن‌ها را شمارش کند؛ هرکس یکی از فضائل او را در جایی بنویسد، تا زمانی که نشانه‌ای از آن نوشته به جا بماند، ملائکه برایش استغفار می‌کنند.

وی اظهار کرد: در بیان فضائل امام علی(ع) همین بس که پیامبر(ص) می‌فرماید: اگر درختان قلم شوند و دریا مرکب و جنیان حساب کننده و آدمیان نویسنده، نمی‌توانند فضایل علی بن ابی‎طالب(ع) را شمارش کنند.

رزم با اشاره به موضوع امامت حضرت علی(ع)، تصریح کرد: علیرغم آنکه در احادیث معتبر و معروف نظیر ثقلین، منزلت، یوم الدّار، غدیر و امثالهم بر امامت و خلافت بلافصل مولا صحه گذاشته شده است، اما منابع معتبری از اهل سنت همچون ثعلبی، طبری شافعی نیز به موضوع امامت و جانشینی امیرالمومنین(ع) پس از پیامبراکرم(ص) پرداخته‎اند.

وی افزود: امام شافعی در دیوان خود اشعار بسیاری را در مدح فضائل حضرت علی (ع) سروده است.

رئیس کل دادگستری استان در خصوص واقعه غدیرخم و ضرورت شناخت این روز ابراز کرد: روز غدیر، روز تکمیل دین اسلام و روز یأس و ناامیدی کفار به‌شمار می‌رود؛ واقعه غدیر آنچنان مهم است که اگر پیامبر (ص) آن را به انجام نمی‌رساند رسالت بیست و سه سالش ناتمام می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: غدیر سرآغاز شناخت اعتقادی ما نسبت به امامت و ولایت است و این خود شاخص اسلام ناب محمدی و دین مرضی و مقبول پرودگار به حساب می‌آید.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه سخنان خود با تبریک به رئیس کل جدید دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرکرد و تجلیل از زحمات رئیس کل پیشین، ابراز امیدواری کرد: با همکاری و تلاش کارکنان اداری و قضایی محاکم استان آمار رسیدگی به پرونده‌های قضایی در محاکم بیش از پیش افزایش یابد.

وی تأکید کرد: مدت زمان رسیدگی به پروند‌های قضایی در شعب باید به زیر ۲ ماه کاهش یابد.

رزم گفت: سعی ما بر تقلیل پرونده‌های مسن، کاهش وارده پرونده و ارتقاء سطح خدمات الکترونیک قضایی است که بدین منظور استفاده بهینه از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف و تشکل های مردم نهاد و آگاه سازی عمومی از طریق تعامل مستمر و فراگیر با ارگان‌ها و نهاد‌های اجتماعی و فرهنگی را در دستورکار خود داریم.

وی همچنین بر ضرورت توجه قضات نسبت به اعمال مجازات‌های جایگزین حبس و تخصیص ارفاقات قانونی برای کاستن از جمعیت کیفری زندان‌های استان تأکید کرد.

در پایان این آیین، مجید باقری با حکم ریاست قوه قضاییه به سمت رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد منصوب و از زحمات امیر فتحی، رئیس پیشین این مجموعه تجلیل شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *