انتقاد اسماعیلی از اطلاع‌رسانی درباره صوت و تصویر فراگیر/ آنچه در برخی از رسانه‌ها آمده، اشتباه است

19:55 - 31 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۲۱۸
انتقاد اسماعیلی از اطلاع‌رسانی درباره صوت و تصویر فراگیر/ آنچه در برخی از رسانه‌ها آمده، اشتباه است
  وزیر ارشاد نسبت به مطالب منتشر شده در رسانه‌ها درباره اختیارات در حوزه صوت و تصویر فراگیر، واکنش نشان داد و گفت: از اواخر دولت قبل تصمیمی گرفته شد که طبق آن تمام اختیارات صوت و تصویر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صدا و سیما منتقل شود.

خبرگزاری میزان – تسنیم نوشت: روز گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی جلسه‌ای به‌ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان تشکیل داد، در این جلسه به سیاست‌ها و ضوابط حوزه صوت و تصویر فراگیر پرداخته شد.

در فضای رسانه‌ای مطرح شد براساس مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، وظیفه نظارت در حوزه سکو‌های صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی طبق قانون اساسی و قوانین موضوعه، به‌عهده سازمان صداوسیماست.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون ساماندهی صوت و تصویر در فضای مجازی و اینکه گفته می‌شود مدیریت آن را به صداوسیما واگذار شده است، گفت: از اواخر دولت قبل تصمیمی گرفته شد که طبق آن تمام اختیارات صوت و تصویر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صدا و سیما منتقل شود.

اسماعیلی با انتقاد به عدم اطلاع‌رسانی صحیح در این خصوص، اظهار کرد: از زمانی که در دولت مردمی در جایگاه وزیر مشغول به فعالیت شدم به این موضوع نگاه متفاوتی را داشتم و جلسات متعددی در این باره برگزار شد و تصمیمی که روز گذشته در شورای انقلاب فرهنگی گرفته شد، دقیق اطلاع رسانی نشده است.

وی گفت: بر اساس مصوبه شورا تمام مجوز‌هایی حوزه فرهنگ، هنر، رسانه، که خارج از صوت و تصویر فراگیر برعهده وزارت فرهنگ بود، من بعد در صوت و تصویر فراگیر هم بر عهده ما می‌باشد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دو موضوع از این قاعده استثناء شده است، خاطرنشان شد: نخستین موضوع مربوط به پخش زنده تلویزیونی است و دومی نیز به سرالب‌های خانگی مربوط است که مجوز‌ها و نظارت آن بر عهده سازمان صداوسیما می‌باشد. البته درباره سرالن‌ها مقرر شد دو نماینده از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در شورای صدور پروانه و هم در شورای صدور مجوز نمایش حضور داشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: بر اساس مصوبه روز گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی، مقرر شد کارگروهی مرکب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما، اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر شورای عالی فضای مجازی، با مسئولیت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیین‌نامه جدید مدیریت صوت و تصویر فراگیر را آماده و به تصویب شورای عالی برسانند تا پس از آن ابلاغ شود.

وی با تاکید بر اینکه بخش اعظمی از اختیارات در حوزه صوت و تصویر فراگیر به وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی داده شده است، خاطرنشان کرد: آنچه که در افکار عمومی و برخی از رسانه‌ها در این باره منتشر شده، درست نیست چرا که بخش عمده این موضوع به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده استو بنا داریم تنظیم گری حوزه حکمرانی فرهنگی به صورت واحد انجام شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: وزیر ارشاد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *