دیدار سرکنسول‌های جدید ایران در شانگهای و پاکستان با امیرعبداللهیان

14:27 - 21 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۱۶۴
دیدار سرکنسول‌های جدید ایران در شانگهای و پاکستان با امیرعبداللهیان
وزیر امور خارجه کشورمان گفت که روابط ایران و چین در همه زمینه‌ها اهمیت دارد.

خبرگزاری میزان - علی محمدی، سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در شانگهای در آستانه عزیمت به محل ماموریت با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و گزارشی از آخرین وضعیت حوزه ماموریت خود ارائه کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین بر فعال سازی تمام زمینه‌های همکاری به ویژه در حوزه اقتصادی تاکید و با اشاره به سابقه دیرینه رابطه با شانگهای و منطقه شرق چین بر تقویت بیش از پیش روابط تاکید کرد.

تقویت روابط بخش خصوصی با شرکای چینی و همچنین استفاده از ظرفیت ایرانیان مقیم در این منطقه و تکمیل پیوند‌های اقتصادی مسسات دو کشور از جمله اقدامات مهم و تاثیرگذار در این رابطه است.

علی محمدی پیش از این به عنوان سرکنسول در مومبای هند و آستارا خان روسیه فعالیت کرده و به عنوان دستیار مدیرکل هماهنگی‌های اقتصادی در وزارت امور خارجه نیز اشتغال داشته است.

علی بنفشه‌خواه، سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در پیشاور پاکستان نیز در آستانه عزیمت به محل ماموریت با امیرعبداللهیان دیدار و گزارشی از آخرین وضعیت حوزه ماموریت خود ارائه کرد.

دیدار سرکنسول‌های جدید ایران در شانگ‌های و پاکستان با امیرعبداللهیان

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط جمهوری اسلامی و پاکستان در چارچوب سیاست همسایگی بر ضرورت تلاش جهت گسترش بیش از پیش مناسبات با ایالت خیبر پختونخوا در تمام زمینه‌ها به ویژه ارتقا سطح همکاری‌های اقتصادی تأکید کرد.

علی بنفشه‌خواه پیش از این در سمت‌های کنسول جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی، نیوزیلند و اتریش و معاون مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه خدمت کرده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *