۳ مظنون به تلاش برای سرنگونی دولت آلمان بازداشت شدند

13:35 - 02 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۱۴۹
۳ مظنون به تلاش برای سرنگونی دولت آلمان بازداشت شدند
۳ نفر مظنون به تلاش برای سرنگونی دولت آلمان از سوی نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شدند.

خبرگزاری میزان - دفتر دادستانی فدرال آلمان اعلام کرد که پلیس جنایی این کشور ۳  نفر دیگر مظنون به افراط‎گری را که به توطئه‌ای از سوی جنبش «رایشبورگر» یا «شهروندان رایش» برای سرنگونی دولت این کشور مرتبط هستند، بازداشت کرده است.

این ۳ مظنون که تنها به نام‌های «یوهانا اف. -جی.»، «هانس یواخیم اچ» و «استفن دبلیو.» معرفی شده‌اند، در ایالت «بادن-وورتمبرگ»، در جنوب غربی آلمان بازداشت شدند.

دفتر دادستانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که متهمان مظنون به عضویت در یک سازمان تروریستی هستند. 

در ماه دسامبر، پلیس آلمان ۲۵ نفر از جمله یک «شاهزاده خودخوانده»، یک «چترباز بازنشسته» و یک نقاضی سابق» را که متهم به طرح ریزی برای سرنگونی خشونت آمیز دولت برلین بودند، بازداشت کرد.

طرفداران «شهروندان رایش» قانون اساسی آلمان پس از جنگ را رد کرده و خواستار سرنگونی دولت این کشور هستند.

مقامات می‌گویند که ۳ نفری که بازداشت شدند به طرق مختلف با مظنونان تلاش برای کودتا در ارتباط بودند.

آژانس‌های امنیتی آلمان در سال‌های اخیر چندین توطئه توسط گروه‌های کوچک مرتبط با جنبش «شهروندان رایش» را که متهم به طراحی حملات به زیرساخت‌های حیاتی، مقامات دولتی و حتی پارلمان ملی آلمان هستند، منهدم کرده‌اند. 

در حالی که مشخص نیست چنین طرح‌هایی تا چه حد پیشرفت کرده‌اند، مقامات هشدار داده‌اند که توطئه‌گران ادعایی به سلاح‌هایی دست یافته‌اند و شامل افرادی مانند قضات و افسران پلیس می‌شوند که معمولاً در رادار آژانس‌های امنیتی نیستند.

رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان به تازگی درباره افزایش افراط‎گرایی ضد دولتی هشدار داد.

«توماس هالدن وانگ»، گفت که توطئه‌های کودتا مانند آنچه در سال گذشته دیده شد احتمالاً آخرین مورد نخواهد بود، زیرا برخی دوباره درباره روزی نامشخص صحبت می‌کنند که قرار است چیز‌های خاصی در آن روز اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *