رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دادستانی استان قزوین در چارچوب سند تحول قضایی ۵۷ برنامه کاربردی برای سال‌جاری تدوین کرد

14:59 - 25 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۸۰۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستانی استان قزوین در چارچوب سند تحول قضایی ۵۷ برنامه کاربردی برای سال‌جاری تدوین کرد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، گفت: سند تحول قضایی یک ضرورت و نقشه راه برای تحول و تعالی است و به همین دلیل دادستانی مرکز استان قزوین اقدام به تدوین ۵۷ برنامه تخصصی و کاربردی برگرفته از ماموریت‌های ۳۰ گانه این سند برای سال جاری کرده است.

خبرگزاری میزان - حسین رجبی در با اعلام خبر تدوین ۵۷ برنامه تخصصی و کاربردی برگرفته از سند تحول قضایی برای سال جاری توسط دادستانی استان قزوین، اظهارکرد: امروزه برنامه محوری و اتکاء به تدوین و اجرای دقیق برنامه‌ها در تحول، توسعه و پیشبرد امور نقش اساسی دارد و قطعاً این شیوه موجب ارتقای کیفیت خدمات و افزایش رضایتمندی شهروندان می‌شود.

وی افزود: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب، برنامه علاوه بر ایجاد «هماهنگی و هم افزایی» زنجیره برنامه‌ها را نیز به اهداف می‌رساند و این نشان از اهمیت برنامه محوری و ضرورت این امر دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، استان ادامه داد: با تدوین سند تحول قضایی و ابلاغ آن، لزوم تبدیل ماموریت‌های سازمانی در چارچوب این سند یک ضرورت و نقشه راه برای تحول و تعالی است و به همین دلیل دادستانی مرکز استان قزوین اقدام به تدوین برنامه تخصصی و کاربردی برگرفته از ماموریت‌های ۳۰ گانه سند تحول قضایی برای سال جاری کرده است.

رجبی بیان کرد: بر اساس این برنامه، ۵۷ برنامه در حوزه‌های مختلف تدوین و راهکار‌های اجرایی و عملیاتی آن نیز بر اساس جدول زمانبندی، پیش بینی شده و این ماموریت‌ها بصورت ویژه و با همکاری سایر دستگاه‌ها در دستور کار قرار دارد و کمیته ۷ نفره بررسی و تحلیل روند اجرای برنامه‌ها نیز تشکیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، همچنین «ارتقای کمی و کیفیت شعب، افزایش خدمات حرفه‌ای معاضدتی، نظارت بر اجرای صحیح قوانین در دستگاه ها، پاکسازی فضای مجازی از محتوای مجرمانه، الزام دستگاه‌های اجرایی به انتشار عمومی واگذاری اراضی دولتی و معادن، نظارت بر عملکرد مراکز درمانی و بهداشتی، نظارت بر مراکز نگهداری محجورین، بررسی گزارش‌های مردمی درخصوص نقض حقوق عامه، اجرای دستورالعمل ستاد اقتصاد مقاومتی و...» را بعنوان بخشی از ۵۷ برنامه تدوین شده در دادسرای مرکز استان برای سال جاری اعلام کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اقدامات دادستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *