آموزش فرمانداران جدید/ برای انتصاب از مدل ترکیبی استفاده می‌کنیم

10:37 - 06 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۰۸۲۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور گفت: تاکنون سه دوره تخصصی آموزشی برای فرمانداران جدیدالانتصاب با همکاری مرکز مطالعات راهبردی و آموزش برگزار شده است.
رویکرد علمی و پایبندی به ارزش‌ها اولویت دفتر سیاسی استبه گزارش گروه سیاسی ، بهرام سرمست در بیست و هشتمین جلسه شورای مشورتی کارکنان وزارت کشور با  بیان اینکه هیچ مدیری بی نیاز از مشورت با همکارانش نیست، گفت: اگر مدیری خود را بی نیاز از مشورت و همفکری بداند این نقطه، نقطه سقوطش خواهد بود.

وی به بحث آموزش اشاره کرد و افزود: در مدل‌های مدیریتی فرد قبل از ورود به سیستم، آموزش می‌بیند و در ضمن خدمت هم مهارت و آموزش را همچنان باید کسب کند.

سرمست ادامه داد: برای انتصاب از مدل ترکیبی استفاده می‌کنیم که شامل رشته تخصصی و مهارت است که در طول دوره خدمت هم اگر کسی نیاز به آموزش داشته باشد، آموزش‌ها تکرار می‌شود.

سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور عنوان کرد: تاکنون سه دوره تخصصی آموزشی برای فرمانداران جدیدالانتصاب با همکاری مرکز مطالعات راهبردی و آموزش برگزار شده است.

وی خطاب به اعضای شورا گفت: این شورا نباید به یک شورای صنفی تقلیل پیدا کند، مطالبات صنفی حتما باید لحاظ شود، ولی در یک مرحله بالاتر، شأن این شورا خیلی فراتر است. این شورا باید بتواند در امر سیاست‌گذاری در سطح کشور برای حوزه سیاسی خوراک فکری و راهبرد ارائه دهد.

سرمست دومین اولویت در حوزه سیاسی را با توجه به رویکرد وزیر کشور مبنی بر ارتقای درون سازمانی همکاران در تمامی حوزه‌ها در سراسر کشور در مجموعه وزارت کشور دانست و افزود: از نظر ارتقای درون سازمانی یک حرکت جدی و مدیریت جهادی در دوره آقای رحمانی فضلی شروع شده است که در طول چهل سال گذشته وزارت کشور بی سابقه است.

سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور خاطرنشان کرد: معیار‌ها و ارزش‌های حاکم بر انتصابات، استفاده از نیرو‌های متعهد در کنار تخصص بوده است. در واقع تعهد و تخصص دو بالی است که هر مدیر باید ازآن برخوردار باشد. رویکرد علمی، تعهد و پایبندی به ارزش‌ها و انتساب به خانواده معظم شهداء یک اولویت برای ما بوده است.

سرمست همسویی با سیاست‌های دولت را یک معیار مهم در حوزه سیاسی دانست و گفت: هیچ کشور و نظام سیاسی نمی‌تواند بپذیرد که یک دولت با برنامه‌هایی به سرکار بیاید، اما نمایندگان عالی دولت مخالف برنامه‌های دولت باشند؛ مهمترین سیاست، شفافیت و صداقت است. ما در بیان مواضع و دفاع از عملکرد دولت نباید لکنت زبان داشته باشیم.

سرمست افزود: پیشرفت پلکانی یا تجربه توأم با دانش باعث می‌شود افراد وقتی که پله پله مراحل تکامل را طی می‌کنند، از نظر خروجی و بهره وری عملکرد بهتری داشته باشند.

سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور ادامه داد: سیاست اخلاقی و اخلاق مدارانه باید وجهه همت همه مسئولین نظام باشد و ما هم سعی می‌کنیم در کنار سیاست‌های علمی و تخصصی که داریم یک نگرش حرفه ای؛ اخلاق مدارانه و قانونمند به عرصه سیاست داشته باشیم؛ که از جمله در برخورد با احزاب نیز این روش را داشته ایم.

وی افزود: در طول این مدت در کمیسیون احزاب نسبت به دوره مشابه هفت برابر بازده کاری از حیث مصوبات و کنگره‌هایی که احزاب برگزار کردند و تعداد جلساتی که برگزار شده است داشته ایم. همچنین یارانه احزاب بعد از چندین سال در این دولت احیا شد.

سرمست گفت: در بعد منشور گفت‌وگوی سیاسی، منجر به این شد که دستورالعمل ۱۰ ماده‌ای به تمام استانداران از سوی وزیر کشور ابلاغ شد و آنان موظف شدند گزارش‌های سه ماهه از عملکردشان ارائه دهند که با احزاب، سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌های صنفی، مطبوعات و جریانات سیاسی به صورت مداوم باید هم اندیشی داشته باشند و در واقع این شورای مشورتی را به نوعی در تمام استان‌ها تکثیر کردیم.

سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور ادامه داد: طرح دیگر برای تضمین این موضوع، سامانه پایش مدیریت سیاسی است. شاخص‌های کمّی برای ارزیابی عملکرد حوزه سیاسی پیش بینی و طراحی شده است. این سامانه با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و آمار در حال اجرا است و می‌توان گفت که دفتر سیاسی بیشترین همکاری در باب استقرار دولت الکترونیک را با این مرکز داشته است و بنا داریم در تمامی حوزه‌های مسئولیت در این راستا برنامه ریزی کنیم. سعی می‌کنیم که اهداف سازمان را به صورت سیستمی پیش ببریم چرا که به یک نگرش سیستمی باورمندیم.

سرپرست معاونت سیاسی خاطر نشان کرد: در مجموعه وزارت کشور با تمامی حوزه‌ها تعامل داریم و در واقع اعضای یک تیم هستیم و به عنوان عضو این تیم سعی می‌کنیم نقش خود را درست ایفا کنیم و کار‌ها را به بهترین شکل انجام دهیم که در حالت کلی در کارنامه وزارت کشور و دولت تدبیر و امید قابل دفاع باشد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *