مقامات آمریکایی: تحقیقات درباره اسناد محرمانه فاش شده ماه‌ها طول می‌کشد/ دست داشتن CIA در حملات ۱۱ سپتامبر

15:57 - 23 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۲۶۵
مقامات آمریکایی: تحقیقات درباره اسناد محرمانه فاش شده ماه‌ها طول می‌کشد/ دست داشتن CIA در حملات ۱۱ سپتامبر
به گفته سه مقام آمریکایی، تحقیقات درباره اسناد محرمانه افشا شده ممکن است ماه‌ها طول بکشد.

خبرگزاری میزان - تحقیقات دولت آمریکا درباره افشای اسناد بسیار محرمانه پنتاگون در حال شکل‌گیری است و پنتاگون بررسی می‌کند که چگونه این افشاگری بر امنیت ملی آمریکا تأثیر می‌گذارد و وزارت دادگستری تحقیقات جنایی را در مورد اینکه چه کسی ممکن است در پشت این افشا بوده باشد، آغاز می‌کند.

به گفته سه مقام آمریکایی، تحقیقات بین سازمانی با دفتر اطلاعات و امنیت پنتاگون هماهنگ شده است و ممکن است ماه‌ها به طول انجامد.

«لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا هم گفت که واشنگتن افشای اخیر اسناد محرمانه را تا زمانی که منبع آن پیدا شود، بررسی خواهد کرد.

«آستین»، اولین مقام ارشد آمریکا که در مورد این افشاگری اظهار نظر کرد، گفت که پنتاگون از انتشار اسناد در تاریخ ۲۸ فوریه و یکم مارس آگاه است، اما مطمئن نیست که آیا اسناد دیگری قبلاً به صورت آنلاین منتشر شده یا خیر.

آستین افزود: این‌ها چیز‌هایی است که ما با ادامه تحقیقات متوجه خواهیم شد.

کنگره اسناد محرمانه کشف شده در خانه‌های ترامپ و بایدن را به دست آورد
رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که اسناد محرمانه کشف شده در خانه‌های «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق و «مایک پنس»، معاون رئیس جمهور سابق، با گروهی از قانونگذاران ارشد دو حزبی در مجلس نمایندگان و سنا به اشتراک گذاشته شد.

پس از ماه‌ها، وزارت دادگستری به این گروه متشکل از هشت قانونگذار از جمله سناتور «مارک وارنر»، رئیس کمیته اطلاعات سنا اجازه دسترسی به اسناد را داد.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) اسناد محرمانه‌ای را در جریان بازرسی آگوست گذشته در اقامتگاه ترامپ در مار-آ-لاگو در فلوریدا کشف کرد.

چند ماه بعد، اسناد محرمانه دیگری نیز در خانه بایدن در ایالت «دلاور» کشف شد.

همچنین در ماه ژانویه، اف‌بی‌آی اسناد محرمانه‌ای را نیز در خانه پنس کشف کرد.

دست داشتن سیا در حملات ۱۱ سپتامبر
یک پرونده دادگاهی از کمیسیون نظامی گوانتانامو، دادگاهی که پرونده متهمان انجام حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر در نیویورک را بررسی می‌کند، ظاهراً یک موضوع جنجالی را تأیید کرده است.

این سند در ابتدا از طریق دادگاه گوانتانامو منتشر شد، اما در حالی که عمومی بود، به طور کامل ویرایش شد. محققان مستقل یک نسخه ویرایش نشده به دست آوردند. این گزارشی است توسط «دون کانسترارو»، بازپرس ارشد کمیسیون، از تحقیقات شخصی او در مورد دخالت احتمالی دولت عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر، که به درخواست وکلای متهمان انجام شده است. 

بر اساس این سند، دو نفر از هواپیماربایان حمله ۱۱ سپتامبر از نزدیک تحت نظارت سیا بودند و احتمالاً خواسته یا ناخواسته مدت‌ها قبل از آن‌که با هواپیما‌های ربوده شده به سمت ساختمان‌های مرکز تجارت جهانی حمله کنند، به استخدام سیا درآمده بودند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *