رئیس کل دادگستری بوشهر: با تسریع و دقت بیشتر در رسیدگی به پرونده‌ها از اطاله دادرسی جلوگیری می‌شود

14:35 - 24 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۷۶۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری بوشهر: با تسریع و دقت بیشتر در رسیدگی به پرونده‌ها از اطاله دادرسی جلوگیری می‌شود
رئیس کل دادگستری استان بوشهر، گفت: باید با تسریع و رسیدگی با دقت بیشتر به پرونده‌ها تلاش شود و تا از اطاله دادرسی‌ها نیز جلوگیری شود.

خبرگزاری میزان  - رئیس کل دادگستری استان بوشهر در سفر به شهرستان گناوه با حضور در دادگستری ابن شهرستان با همکاران قضایی واداری دیدار چهره به چهره کرد و ضمن شنیدن مسائل ومشکلات همکاران وضعیت عملکرد شعبات را مورد بررسی قرار و توصیه‌های لازم در راستای ارتقا عملکرد ارایه داد.

مهدی مهرانگیز در این بازدید بیان کرد: در رسیدگی به پرونده‌ها با دقت و تلاش بیشتر تسریع و از اطاله دادرسی‌ها نیز جلوگیری شود و در خصوص کاهش زمان رسیدگی‌ها نیز تلاش شود.

وی به آمار پرونده‌های معوق نیز اشاره کرد و گفت: تمامی پرونده‌های مسن و معوق رسیدگی شود تا شاهد رسوب این قبیل پرونده‌ها در دادگستری نباشیم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره بر لزوم تعیین وقت‌های مناسب رسیدگی به پرونده‌ها،  گفت: تمامی شعبات باید از اطاله دادرسی جلوگیری و پرونده‌ها را در وقت‌های مناسب رسیدگی کنند و در این خصوص، نظارت‌های ویژه لازم است.

مهرانگیر همچنین تصریح کرد: رعایت حقوق مردم و حفظ حقوق عامه و بیت المال مورد توجه دستگاه قضایی است و در این حوزه نیز باید از این پس با فعالتر شدن دادستانی در خصوص رسیدگی به حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال تلاش شود، زیرا این امر مورد توجه مردم و از مطالبات و دغدغه‌های آن‌ها است.

رئیس کل دادگستری بوشهر: با تسریع و دقت بیشتر در رسیدگی به پرونده‌ها از اطاله دادرسی جلوگیری می‌شود


بازدید رئیس کل دادگستری استان بوشهر از شورای حل اختلاف بوشهر

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با حضور در شورای حل اختلاف بوشهر نیز ضمن دیدار با باهمکاران قضایی از نزدیک و شنیدن مسائل ومشکلات آن‌ها وضعیت عملکرد شعبات را مورد بررسی قرار داد و توصیه‌های لازم در راستای ارتقای عملکرد ارایه داد.

مهرانگیز در این بازدید بیان کرد: در تشکیل پرونده‌ها باید همه مسایل شکلی رعایت شود و در جهت رسیدگی به آن‌ها با دقت بیشتری تلاش شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در ادامه بر ایجاد صلح و سازش تاکید کرد و افزود: بلحاظ آمار، پرونده‌های صلح و سازش شده در استان کمتر از حد انتظار است که باید در این خصوص با تلاش بیشتر از تمامی ظرفیت‌های موجود که به این امر کمک می کند استفاده شود.

وی اظهار کرد: هدف اصلی شورای حل اختلاف صلح و سازش بین مردم است و ما باید با افزایش صلح و سازش در حوزه‌ها، زمینه نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش را در جامعه فراهم کنیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری بازدید

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *