رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان تثبیت مالکیت شده و برای آن‌ها سند حدنگار صادر شده است

20:57 - 15 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۲۱۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان تثبیت مالکیت شده و برای آن‌ها سند حدنگار صادر شده است
رئیس  کل دادگستری استان آذربایجان غربی اعلام کرد که ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان تثبیت مالکیت شده و برای آن‌ها سند حدنگار صادر شده است.

خبرگزاری میزان_ رئیس  کل دادگستری استان آذربایجان غربی در جلسه بعدازظهری شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری استان  که با میزبانی اداره کل منابع طبیعی استان  در بخشداری بخش نازلوی ارومیه برگزار می‌شد با تبریک میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) گفت:باید هفته منابع طبیعی را به پاسداران و حافظان منابع طبیعی و ملی که از بیت المال صیانت می‌کنند تبریک گفت.

عتباتی افزود: صیانت از بیت المال فقط کار عزیزان در منابع طبیعی نیست بلکه کار‌های فرهنگی توسط نهاد‌های مختلف اکنون در حفظ و صیانت از منابع ملی و طبیعی بسیار تاثیرگذار و حائز اهمیت است.

رئیس  کل دادگستری استان آذربایجان غربی از همکاران قضایی خود هم که در باب حفظ و صیانت از منابع طبیعی شجاعانه و بدون هیچ گونه ملاحظه کاری یا مماشات رسیدگی و رای صادر می‌کنند هم تقدیر نمود.

عتباتی اضافه کرد: دستگاه قضایی از مدیران شجاع و پاکدست با قاطعیت حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: ید مسئولین در انفال و اموال دولتی و منابع طبیعی ید امانی است و هر مدیری باید در حوزه کاری خود امانتدار باشد و این امانت‌هایی را که به او سپرده شده است را صیانت و حفاظت کند.

عتباتی به اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال و مدیران متولی و مرتبط تاکید کرد: از ظرفیت شورای حفظ حقوق بیت المال نهایت بهره را برای پیشبرد امور و ارتقا عملکرد دستگاه خود ببرید.

رئیس  کل دادگستری استان آذربایجان غربی با بیان اینکه ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان تثبیت مالکیت شده و برای آن‌ها سند حدنگار صادر شده است گفت: باید در حوزه اجرای سند حدنگار ثبت اسناد و جهاد کشاورزی و امور اراضی با هم پوشانی و همکاری صمیمانه و استفاده از ظرفیت کمیسیون‌های رفع تداخل اجرای قانون حدنگار را در اراضی زراعی به حداکثر میزان خود برسانند به مانند اراضی ملی و منابع طبیعی که موفق شدیم به صورت ۱۰۰ درصد قانون حدنگار را اجرایی کنیم.

عتباتی به وضعیت دریاچه ارومیه هم اشاره و گفت:برخی کار‌های غیرقانونی  و غیرمجاز در کنار سایر عوامل موجب  بحران دریاچه ارومیه شده است و به تبع آن کشاورزی استان هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد لذا باید از اقدامات غیر قانونی مثل حفر چاه‌های غیرمجاز پیشگیری و با تغییر الگوی کشت  هم به حفظ منابع آبی و پوشش‌های گیاهی و جانوری و نیز احیای  دریاچه ارومیه کمک کنیم.

رئیس کل دادگستری استان استفاده از برنامه‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت بسیج محلات و روستا‌ها را در صیانت از منابع طبیعی و ملی تاثیرگذار و ارزشمند  دانست و گفت: آموزه‌های دینی ما هم به حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست بسیار تاکید کرده است.

عتباتی در ادامه به اقدامات پنجره واحد زمین در استان اشاره و گفت:با توجه به اینکه راهبری این موضوع بر عهده اداره کل منابع طبیعی استان نهاده شده است لازم است در سریعترین زمان ممکن ادارات مرتبط امور سپرده شده را انجام و نتایج را اعلام نمایند.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه گفت: باید حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و ملی از سیستم سنتی خارج و با استفاده از روش‌های نوین و جدید این امر انجام گیرد تا بتوانیم از منابع طبیعی و ملی و منابع آبی صیانت کنیم.

مجیدی تصریح کرد: در صیانت از منابع آبی نباید فقط به سیستم کیفری بسنده کنیم باید پیشگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز را در اولویت کاری قرار دهیم.

دادستان مرکز استان در ادامه صحبت‌های خود به پایان سال هم اشاره کرد و گفت: باید کشیک‌های گشت منابع طبیعی و جهادکشاورزی تعیین و در ایام تعطیل اجازه سواستفاده سودجویان را ندهند و اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده را با هماهنگی مقام قضایی معمول نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا خان بابایی امام جمعه بخش نازلو هم در این جلسه از دستگاه قضایی برای اقدامات ارزشمند در باب حفظ و صیانت از منابع طبیعی و همچنین جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی در بخش نازلو و روستا‌های اطراف  تشکر نمود.

در ادامه جلسه هر یک از اعضای جلسه فراخور دستورات جلسه مطالبی را بیان و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

در پایان این جلسه لوح تقدیری به دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان و مجیدی دادستان مرکز استان تقدیم  و سپس از تعدادی قضات فعال و تاثیرگذار در رفع تصرف از عرصه‌های منابع ملی استان با تقدیم لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است عتباتی و مجیدی در حاشیه این جلسه به صورت نمادین به غرس اشجار  در پارک جنگلی نوشین شهر پرداختند تا سنت حسنه درخت کاری که بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری هم هست  در کشور به نحو شایسته نهادینه شود.

 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *