نشست مطبوعاتی مدیرکل آژانس|

گروسی: تیم فنی آژانس به زودی راهی تهران می‌شود/ در مسیر سازنده‌ای قرار داریم

16:33 - 15 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۱۴۷
گروسی: تیم فنی آژانس به زودی راهی تهران می‌شود/ در مسیر سازنده‌ای قرار داریم
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانسی خبری گفت که تیم فنی آژانس به زودی راهی تهران می‌شود.

خبرگزاری میزان - «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در کنفرانسی خبری پس از پایان افتتاحیه نشست شورای حکام آژانس به طرح مسائلی درباره نتایج سفرش به تهران پرداخت.

گروسی گفت: ما قبل از سفرم به ایران روی بسیاری از نکات به توافق رسیدیم و لازم بود بر آن‌ها تاکید کنیم.

وی با ادعای اینکه تهران موافقت کرده است که به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه دهد تا اقدامات نظارتی و راستی‌آزمایی اضافی را ادامه دهد، اظهار کرد: تیم فنی آژانس به زودی راهی تهران می‌شود.

مدیر کل آژانس در بخشی دیگر ادعا کرد: ما در تهران بحث حرکت به مرحله نتایج ملموس را مطرح کردیم؛ ما فهرست دقیقی از مکان‌هایی که قصد داریم در ایران بازدید کنیم، داریم اما تاریخ مشخصی برای انجام آن نداریم. 

گروسی با بیان اینکه در سفر اخیر به ایران، برای نخستین بار گفت‎وگو‌های مفصلی با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران داشته است، بیان کرد که در مورد فردو، آژانس تقریباً هر روز بر تأسیسات نظارت خواهد کرد. 

وی ادامه داد: در رابطه با ایران یک فرصت جدی وجود دارد، اما من نمی‌توانم چیزی را تضمین کنم. 

مدیرکل آژانس می‎گوید راه‌حل‌های دیپلماتیک فنی ممکن و عملی هستند و این چیزی است که ما همیشه برای آن تلاش خواهیم کرد.

وی در بخشی دیگر ما در آغاز مرحله جدیدی هستیم و به مجموعه‌ای از توافق‌ها با ایران رسیده‌ایم و کار‌ها با سرعتی ثابت، اما با احتیاط پیش می‌رود، اظهار کرد: من به پرونده ایران نه خوشبین هستم و نه بدبین، اما در مسیر سازنده‌ای قرار داریم.

مقام ارشد آژانس همچنین گفت: بازگشت بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تأسیسات ایران، فضای مثبتی را برای بازگشت به مذاکرات توافق هسته‌ای ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *