شرایط ناپایدار «پیروز»

13:09 - 07 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۶۵۳
شرایط ناپایدار «پیروز»
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان‌محیط‌زیست از شرایط ناپایدار پیروز خبر داد وگفت: تمام تلاش خود را برای سلامتی پیروز به کار می‌بریم.

خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: غلامرضا ابدالی،مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان‌محیط‌زیست، درباره آخرین وضعیت «پیروز »گفت:در حال حاضر پیروز تحت درمان است، پنجشنبه شب «پیروز» دچار یبوست مزمن و مشکلات گوارشی شد که برای بررسی به بیمارستان دامپزشکی منتقل و در بیمارستان برای بررسی بیشتر مورد آزمایش و رادیولوژی قرار گرفت، پس از بررسی‌ها و تجویز دارو پیروز مرخص شد.

وی ادامه داد: به خاطر به هم خوردن پایداری سلامت دوباره به بیمارستان منتقل شدو در حال حاضر تحت درمان است،  مشکل انسداد روده وجود ندارد و مسئله کلیوی دلیل بروز مشکل در سلامت پیروز شده است.

ابدالی درباره زمان شروع و علل بیماری گفت: «پیروز »مثل دو توله‌ای که تلف شدند از بدو تولد دچار یکسری از نارسایی‌ها بود.این مشکلات و نارسایی‌ها در دستگاه گوارش و کلیوی هست که هر چند وقت عود می‌کند ولی به شدت این بار نیست، هردفعه که این مشکلات به وجود می‌آید با مشورت‌هایی که با دامپزشکان داخل و خارج داریم او را به شرایط پایدار می‌رساندیم.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان‌محیط‌زیست درپاسخ به این سوال که آیا احتمال تلف شدن «پیروز» وجود دارد؟ گفت:ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که به شرایط بد نرسد و امیدوار هستیم که حالش رو به بهبودی برود.

گفتنی است،«پیروز» توله یوزی است که اردیبهشت امسال به همراه دو توله یوز دیگر از ماده یوزپلنگی به نام «ایران» متولد شد ولی متأسفانه آن دو توله زنده نماندند وتنها «پیروز»باقی ماند. از آن زمان «پیروز»  در پارک پردیسان نگهداری می‌شود؛ در چند روزگذشته حال این یوز بد شده و نگرانی‌هایی درباره اینکه نتواند از این بیماری جان سالم به در ببرد وجود دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *