معادلات صعود تیم ملی بسکتبال به جام جهانی؛ امید قزاقستان به شکست ایران از چین

13:20 - 06 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۴۹۰
معادلات صعود تیم ملی بسکتبال به جام جهانی؛ امید قزاقستان به شکست ایران از چین
تیم ملی بسکتبال ایران در صورت پیروزی برابر چین قطعا به جام جهانی ۲۰۲۳ صعود خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - ورزش سه نوشت: با اینکه برد برابر ژاپن می‌توانست صعود تیم ملی بسکتبال ایران به جام جهانی ۲۰۲۳ را قطعی کند، اما نمایش ضعیف شاگردان ارمغانی و باخت با اختلاف ۳۵ امتیاز به ژاپن در خانه اش، باعث شد همه چیز به بازی آخر کشیده شود.

فردا از ساعت ۷:۳۰ صبح به وقت تهران، تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی خود در انتخابی جام جهانی به مصاف چین می‌رود. همچنین تیم قزاقستان در همین روز از ساعت ۷:۳۰ به وقت ایران، مقابل استرالیا قرار خواهد گرفت.  

این دو بازی تعیین کننده تیم سوم صعود کننده از این گروه هستند. تاکنون در گروه ایران، استرالیا با ۱۰ پیروزی و چین با ۹ پیروزی در رده‌های اول و دوم قرار دارند و صعود خود را به جام جهانی قطعی کرده اند. از سوی دیگر ژاپن که ششمین برد خود را برابر ایران کسب کرد، حالا در کنار ایران در جدول ایستاده، اما تهدیدی برای صعود به حساب نمی‌آید، چون یکی از سه میزبان جام جهانی ۲۰۲۳ خواهد بود و مستقیما به این رویداد راه خواهد یافت.  

جدال اصلی برای صعود بین ایران با ۶ برد و ۵ شکست و قزاقستان با ۵ برد و ۶ شکست خواهد بود. تنها شانس قزاق‌ها باخت ایران برابر چین و برد آن‌ها برابر استرالیا خواهد بود که در این صورت به خاطر نتایج بهتر قزاقستان برابر ایران در بازی رودررو این تیم به جام جهانی صعود خواهد کرد.

اما شانس ایران روی کاغذ برای صعود بسیار بیشتر از قزاقستان است. در وهله اول اگر ایران با هر نتیجه‌ای موفق به شکست چین در بازی فردا شود، صعود خود را قطعی خواهد کرد. چینی‌ها با توجه به قطعی شدن صعودشان به جام جهانی بعید نیست که با نفرات اصلی مقابل ایران ظاهر نشوند و این موضوع شانس برد ایران را افزایش خواهد داد.

البته که حتی در صورت شکست ایران برابر چین هم شانس برای صعود وجود دارد. قزاقستان اگر نتواند از پس استرالیای قدرتمند بربیاید، قطعا شانسی برای صعود نخواهد داشت. البته در خصوص استرالیا نیز این مساله وجود دارد که با توجه به قطعی بودن صعود احتمالا با تمام قوا برابر قزاقستان قرار نخواهد گرفت.

جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ از روز جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ به میزبانی سه کشور ژاپن، فیلیپین و اندونزی آغاز می‌شود و باید امیدوار بود ایران یکی از ۳۲ تیم صعود کننده به این رقابت‌ها باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *