رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مصرف شکلات، چای و یا قهوه به طول عمر شما می‌افزاید

15:57 - 14 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۵۳۴۸
تحقیقات جدید حاکی از آن است که مصرف شکلات و نوشیدن چای و یا قهوه می‌تواند به افراد کمک کند تا عمر طولانی تری داشته باشند.
مصرف شکلات، چای و یا قهوه به طول عمر شما می‌افزایدبه گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، تحقیقات جدید حاکی از آن است که مصرف شکلات و نوشیدن چای و یا قهوه می‌تواند به افراد کمک کند تا عمر طولانی تری داشته باشند. علاوه بر آن پیروی از این رژیم غذایی به همراه مصرف زینک روند پیر شدن بدن را کاهش می‌دهد. در واقع کارشناسان تغذیه بر این باورند که استرس و تنش‌هایی که در طی سال‌ها در بدن انسان انباشته شده و منجر به انواع بیماری‌ها می‌شوند را می‌توان با مصرف زینک از بین برد.

شکلات، قهوه و چای حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان پلی فنول هستند که به مبارزه با آسیب دیدن سلول‌ها می‌روند.

محققان دانشگاه نورنبرگ آلمان در تحقیقات دریافتند که مصرف زینک ترکیبات پلی فنول را در بدن فعال می‌کند و آن‌ها بدن را در برابر گاز‌هایی که حاصل ضایعات سلول‌ها هستند محافظت می‌کنند.

نکته قابل توجه آن است که گاز ایجاد شده در بدن نقش بسزایی در روند پیر شدن سلول‌ها داشته چرا به دی ان‌ ای خون آسیب جدی وارد می‌کند.

به گفته محققان ترکیبات پلی فنول نمی‌تواند به تنهایی با این گاز مخرب بجنگد، اما زمانی که با زینک همراه می‌شود به نیرویی قدرتمند مبدل می‌شوند.

برچسب ها: قهوه افزایش عمر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *