فرم گذاری و پالایش بیش یک میلیون فقره پرونده در بایگانی راکد دادگستری مازندران/ بیش از 500 هزار پرونده راکد امحاء شد

10:39 - 15 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۲۶۵۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: در ده ماهه سال جاری بیش از ۵۰۰ هزار فقره پرونده موجود در بایگانی راکد دادگستری مازندران امحا شد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام اکبری با اشاره به بازدیدهای مختلف از حوزه‌های قضایی از جمله بایگانی‌های راکد و حجم بالای پرونده‌ها در بایگانی راکد حوزه‎های قضایی استان مازندران، بیان کرد: روسا و دادستان‌های هر حوزه قضایی باید نظارت لازم درمورد پالایش پرونده‌های موجود و ارسال پرونده‌ها به استان داشته تا بتوان بخش بزرگی از فضای فیزیکی هر دادگستری و بخشی از بایگانی‌های راکد آزاد و فضای بیشتری برای خدمت رسانی به مردم ایجاد شود.

وی تلاش تمامی کارکنان دستگاه قضایی استان را برای انجام این امر مهم ضروری دانست و تاکید کرد: این نوع برنامه‌ها و تلاش‌ها می‌تواند در پیشبرد دیگر اهداف دستگاه قضایی مثمر ثمر باشد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران اظهار کرد: در 10 ماه سال جاری، یک میلیون و 43 هزار و 523 فقره پرونده ثبت اطلاعات فرم در رایانه، یک میلیون و 74 هزار و 120 فقره پرونده نیز اسناد ضروری اسکن و 547 هزار و 668 فقره پرونده امحا شد که در مجموع یک هزارو 96 متر مساحت اداری با مدیریت معاون فناوری اطلاعات وبرنامه ریزی، معاونت مالی، پشتیبانی و عمرانی و همکاری روسا و دادستان‌های استان آزاد شد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری گفت: برنامه ما این است که با تلاش تمامی همکاران تا پایان سال بتوانیم تمامی پرونده‌ها را پالایش و پرونده‌های عادی و غیرقابل استفاده را امحا کنیم.

بیشتربخوانید

آزادی ۶۳ زندانی در جریان بازدید رئیس کل دادگستری بوشهر از زندان مرکزی استان

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *