اردوگاه جنین؛ کانون خشونت‎ها و جنایات رژیم صهیونیستی

12:44 - 08 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۳۵۳۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت‌های مرگبار رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در کرانه باختری و به خصوص جنین در روزهای اخیر تشدید شده است.

خبرگزاری میزان - ارتش رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته یورش نظامی گسترده‌ای را در اردوگاه آوارگان جنین در شمال کرانه باختری انجام داد که بر اثر آن 9 نفر به شهادت رسیده و ده‌ها نفر مجروح شدند؛ این یورش خسارات زیادی به ساختمان‌ها و اموال برجای گذاشت.

به گزارش «آناتولی»، ساکنان اردوگاه جنین می‌گویند که این اردوگاه شاهد یک «نبرد واقعی» بود که توسط ارتش اشغالگر صهیونیست انجام شد و در طی آن از گلوله‌های جنگی، موشک، هواپیماهای بدون سرنشین و خودروهای زرهی استفاده شد.

عملیات نظامی رژیم صهیویستی به زیرساخت‌های این اردوگاه آسیب رساند و ساختمان‌ها و خودروها را ویران کرد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنین از صبح روز پنج‌شنبه تاکنون، 9 شهید از جمله یک زن سالخورده و 20 زخمی برجای گذاشت؛ همچنین وضعیت چهار نفر وخیم گزارش شده است.

«عاصم مسلم»، یکی از ساکنان جنین، می‎گوید «صحنه‎های اخیر اردوگاه ما را به سال 2002 می‌برد، زمانی که این اردوگاه مورد عملیات نظامی گسترده قرار گرفت که منجر به تخریب بیشتر خانه‌های آن شد. به مدت چهار ساعت صدای گلوله و انفجار قطع نشد و اردوگاه شاهد یک نبرد واقعی بود.

بر اساس گزارش سازمان ملل در آوریل 2002، طی حملات نظامی رژیم صهیونیستی، 52 نفر از ساکنان اردوگاه پناهندگان جنین به شهادت رسیدند.

کمیته هماهنگی جناح در جنین عزای عمومی در کرانه باختری اعلام کرد، در حالی که تظاهرات در چندین استان در کرانه باختری رود اردن برگزار شد.

بمباران سنگین

«زاهده السلمی»، یکی از شاهدان حمله روز پنجشنبه رژیم صهیونیستی، گفت: دقیقا در ساعت هفت صبح متوجه شدیم که یک نیروی ویژه از طریق یک خودروی یخچال حمل‌ونقل لبنیات به اردوگاه رسیده و خانه‌ای را محاصره کرده‌اند. نیروهای اسرائیلی به سمت خانه شلیک کردند و چندین موشک شلیک کردند.

این زن که پس از تخریب کامل خانه‌اش در شوک ایستاده بود، گفت: کادر پزشکی پس از عقب‌نشینی نیروهای صهیونیستی، چهار جسد را از داخل خانه بیرون آوردند.

شاهدان دیگر می‌گویند که شاهد بودند یک بولدوزر نظامی رژیم صهیونیستی با خونسردی یک خودروی فلسطینی را با یک مجروح داخل آن زیر گرفت.

هدف قرار دادن کادر پزشکی

«مای الکیله»، وزیر بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای گفت: ارتش رژیم صهیونیستی پرسنل پزشکی را هدف قرار داد و از ورود آمبولانس‌ها به اردوگاه جلوگیری کرد؛ نیروهای اشغالگر به بیمارستان دولتی جنین یورش بردند.

قتل عام

«کمال ابوالروب»، معاون فرماندار جنین، مقامات صهیونیست را به ارتکاب قتل عام در اردوگاه جنین متهم کرد و گفت: آنچه در جنین رخ داد، بزرگترین تهاجم از سال 2002، یک قتل عام رسمی است. صحنه مشابه ویرانی است که قتل عام اسرائیل در سال 1948 در جریان روز نکبت به جا گذاشت. مقامات رژیم صهیونیستی به دنبال از بین بردن مقاومت فلسطین در جنین هستند. در این حمله افراد، اموال و حتی کودکان در امان نبودند؛ نیروهای رژیم صهیونیستی عمدا می‌کشند و بی رویه تیراندازی می‌کنند.

«نبیل ابوردینه»، از مقامات فلسطین گفت: اسرائیل در سایه ناتوانی و سکوت جامعه جهانی جنایات خود را علیه مردم ما مرتکب می‌شود؛سکوت بین‌المللی همان چیزی است که اشغالگران را به کشتارهای بیشتر تشویق می‌کند، همچنان به بی‌اعتنایی به زندگی مردم ما و دستکاری امنیت و ثبات از طریق سیاست تشدید تنش ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *