کاهش نرخ بیکاری در ۱۹ استان کشور

8:37 - 08 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۲۹۸۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از کاهش نرخ بیکاری در ۱۹ استان کشور نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: تلاش‌ها در این زمینه ادامه دارد.

خبرگزاری میزان _ محمود کریمی‌بیرانوند با اشاره به کاهش نرخ بیکاری نسبت به پاییز سال گذشته، گفت: افزایش اشتغال جمعیت ۱۵ سال به بالا، کاهش نرخ بیکاری جوانان و فارغ‌التحصیلان نیز با اجرای سیاست‌های دولت مردمی و بخش خصوصی محقق شده است.

معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاهش اشتغال ناقص، کاهش اشتغال در بخش صنعت و کشاورزی و افزایش اشتغالِ خدمات را نیز از دیگر داده‌های مرکز آمار اعلام کرد.

وی یادآور شد: کاهش نرخ بیکاری در ۱۹ استان نیز تأکیدی بر حرکت رو به جلوی دولت سیزدهم در رونق فضای کسب‌و‌کار و اثربخشی طرح‌های تحولی دانش‌بنیان در این زمینه است.

کریمی‌بیرانوند، تسهیل در صدور مجوزهای کسب‌وکار و تزریق ۱۰۰ همت به فضای اشتغال کشور را از جمله سیاست‌های تحولی دولت برای رونق اقتصادی عنوان و اظهار کرد: اجرای سیاست‌های فعال برای کاهش بیکاری فارغ‌التحصیلان، احیای بخشی از بنگاه‌های نیمه‌فعال و حضور گسترده میدانی مدیران در استان‌ها نیز از دیگر برنامه‌های این چشم‌انداز است.

به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در رونق فضای کسب‌و‌کار تأکید کرد:‌ جهاد در این زمینه ادامه دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *