در راستای اجرای دستور رئیس قوه‌قضاییه؛ 184 وسیله نقلیه توقیفی در پرونده‌های موادمخدر استان هرمزگان با برگزاری مزایده فروخته شد

11:29 - 26 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۶۹۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری هرمزگان از تعیین تکلیف ۱۸۴ وسیله نقلیه توقیفی پرونده های مواد مخدر این استان در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضاییه به ارزش بیش از ۲۴۲ میلیارد ریال خبر داد.

خبرگزاری میزان-به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دوشنبه (۱۲ دی) در بازدیدی سرزده از پارکینگ مرکزی خودروهای توقیف یا ضبط شده پرونده‌های مواد مخدر در کرمان خطاب به مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بر چه مبنایی اعلام می‌کنید خودروها را با مجوز قضایی تحویل گرفته‌اید درحالیکه در مواردی هیچ مدرکی از آن مجوزها ندارید؟ مگر امکان‌پذیر است یک وسیله نقلیه به پارکینگ ستاد مبارزه با مواد مخدر آورده شود اما مشخص نباشد که آن وسیله نقلیه مربوط به کدام پرونده است؟

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بر همین اساس به رئیس کل دادگستری استان کرمان دستور داد که در سریع‌ترین زمان ممکن، کارگروهی را مرکب از نمایندگان استانداری، ستاد مبارزه با مواد مخدر و‌ دادگستری تشکیل دهد تا در آن کارگروه به صورت دقیق بررسی شود چند درصد از خودروهای مرتبط با پرونده‌های مواد مخدر که در پارکینگ مرکزی کرمان نگهداری می‌شوند، توقیفی هستند و چند درصد مصادره‌ای می‌باشند؟

رئیس قوه قضاییه در همین راستا با بیان اینکه رئیس کل دادگستری استان کرمان موظف است از سه روز دیگر روند اقدامات انجام‌شده در کارگروه تعیین تکلیف خودروهای توقیف یا ضبط شده در پارکینگ مرکزی کرمان را به صورت گام به گام گزارش کند، گفت: نتایج اقدامات این کارگروه باید به نحوی باشد که نهایتا ظرف یک ماه آینده وضعیت تمامی خودروهای موجود در این پارکینگ مشخص شود.

در راستای دستور رئیس قوه قضاییه مزایده 184 دستگاه خودروی توقیفی در پرونده های مواد مخدر با اقدامات دادگستری استان هرمزگان برگزار شد.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: با توجه به دستور رئیس قوه قضاییه برای تسریع در تعیین تکلیف اموال توقیفی در پرونده های موادمخدر و نامه دادستان کل کشور در این خصوص، در جریان برگزاری جلسه کمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور در خصوص تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی در پرونده های مواد مخدر و در مواردی که سه ماه تا شش ماه از توقیف آنها گذشته است به منظور جلوگیری از تضییع اموال و تخریب آنها و در راستای اجرای مفاد ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی و شیوه نامه ابلاغی، مقرر شد؛ در کوتاهترین زمان ممکن با برگزاری مزایده نسبت به فروش آنها اقدام شودو وجه حاصل تا تعیین تکلیف نهایی در حساب مشخصی نگهداری شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در راستای اجرای دستور رئیس قوه‌قضاییه گفت: بر این اساس، مزایده فروش ۱۸۴ وسیله نقلیه موجود در پارکینگ های استان هرمزگان با حضور ۲ هزار و ۳۱۵ نفر شرکت کننده برگزار شد و برندگان آن مشخص شدند.

وی با بیان اینکه مبلغ حاصل از فروش این وسایل نقلیه بیش از ۲۴۲ میلیارد و ۶۹۱ ریال بوده است، تصریح کرد: تمامی مراحل این مزایده توسط شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر تحت نظارت نماینده دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس برگزار شده است.

قهرمانی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضاییه، پارکینگ مواد مخدر استان ساماندهی شد و هم اکنون هیچ وسیله نقلیه توقیفی مربوط به قبل از سال ۱۳۹۹ در این پارکینگ وجود ندارد و دستورات لازم جهت مزایده و فروش حدود ۳۰۰ دستگاه موتورسیکلت و خودروی مربوط به سال ۱۳۹۹ و بعد از آن نیز صادر شده است که به زودی اطلاع رسانی می شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با تأکید بر جدیت دستگاه قضایی در ضربه زدن به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان و مصادره اموال حاصل از پولشویی و تجارت مواد مخدر، خاطرنشان کرد: با توسل به اقدام‌های پیشگیرانه و برخورد قاطع و بدون اغماض برای خشکاندن ریشه‌های قاچاق موادمخدر از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد و در راستای عمل به وظایف قانونی عرصه را بر سوداگران مرگ تنگ خواهیم کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *