رئیس کل دادگستری بوشهر: تمامی مسئولان قضایی و اداری باید با سعه‌صدر به درخواست‌های مردم رسیدگی کنند

9:42 - 26 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۶۸۵۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر، گفت: تمامی مسئولان قضایی و اداری در مجموعه دادگستری استان باید با سعه صدر و اخلاق حسنه ضمن پاسخگویی به مردم به خواسته و درخواست های آنها نیز رسیدگی کنند.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری استان بوشهر در نشست با مدیر کل امور اداری و کارگزینی قوه قضاییه ضمن خیر مقدم به میهمانان و تشکر از سفر آنان به استان بوشهر با ذکر حدیثی از حضرت فاطمه زهرا  (س)، اظهارکرد: در استان بوشهر 187 نفر کادر قضایی و 767 نفر بعنوان کادر اداری در تمامی حوزه های استان مشغول فعالیت هستند.

مهدی مهرانگیز با اشاره به شرایط و سختی کار و امکانات استان بوشهر، افزود: نیاز است که استان بوشهر بصورت ویژه دیده شود زیرا این استان در بین استان‌های محروم در محرومیت بیشتری قرار دارد و با توجه به وضعیت آب وهوایی، شرایط، کمبود امکانات و سختی زندگی در استان باید یک سری مزایا به لحاظ جذب و نگهداشت نیروی انسانی در نظر گرفته شود که این امر نیز موجب انگیزه و نگهداشت تعداد زیادی از نیروهای غیربومی که بعضا سنوات و تجربه کاری بالایی دارند نیز می شود.

وی با اشاره به تمرکز برجذب نیروهای بومی، گفت: تلاش بیشتر در ورود و استخدام نیروی های بومی برای مجموعه بهتر است زیر افراد غیر بومی در مدت کوتاهی پس از جذب و اشتغال به کار، متقاضی انتقالی می شوند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد: با توجه به کمبود نیروی موجود نیاز است تا هر چه زودتر نسبت به جذب و شروع فعالیت افرادی که مراحل استخدام را طی کرده‌اند، اقدام شود.

مهرانگیز اظهارکرد: کمبود نیرو به حدی است که حتی بخش‌هایی از استان بوشهر تنها با یک نیرو قضایی اداره می شود که البته پیشنهادات و اقداماتی از سوی استان نیز در خصوص جذب دوره کارآموزی قضایی تعداد 40 نفر و تبدیل وضعیت اداری به قضایی، 40 نفر دیگر نیز صورت گرفته است که با تحقق این امر در انجام امورات تسهیل خواهد شد.

مدیرکل امور اداری و کارگزینی قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری استان بوشهر همچنین با حضور در جمع کارکنان منابع انسانی و امورفرهنگی دادگستری استان بوشهر نشستی ترتیب دادند که تمامی کارکنان اداری با مدیرکل امور اداری وکارگزینی قوه قضاییه دیدار کرده و به طرح مسائل و مشکلات و درخواست های خود پرداختند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این نشست صمیمانه به تکریم و احترام همکاران در مجموعه تاکید کرد و گفت: اولین و مهمترین برنامه کاری مدنظر در برنامه های مدیریتی جدید در دادگستری استان تکریم و احترام همکاران اداری و قضایی است که تمامی مسئولان قضایی و اداری در مجموعه دادگستری باید این امر را مد نظر قرار دهند تا با سعه صدر و اخلاق حسنه پاسخگوی مردم بوده و به خواسته و درخواست های آنها نیز رسیدگی کنند .

وی افزود: با توجه به سرکشی های اخیر از محاکم و حوزه های قضایی گلایه هایی از سوی کارکنان داشتیم که برخورد مثبت و پاسخگویی صحیح در مقابل درخواست های اداری خود از برخی کارکنان در حوزه منابع انسانی دادگستری استان نداشتند در حالی که با وجود سختی و فشار کار باید همواره حسن اخلاق و احترام به همکاران را رعایت کنند.

مهرانگیز همچنین مجددا از حضور مدیرکل امور اداری و کارگزینی قوه قضاییه و همکاران وی در استان بوشهر تقدیر و تشکر کرد و گفت: برای مردم استان و همکاران دادگستری که مردمی نجیب و شریف هستند، باید از لحاظ شرعی و قانونی هر کمکی انجام داد.

بیشتر بخوانید:

۵۵۷ زندانی استان بوشهر با استفاده از ارفاقات قانونی از نعمت آزادی برخوردار شدند

انتهای پیام/

 .



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *