رئیس کل محاکم تهران: هیچ مانعی، توجیه کننده حق مراجعین در رسیدگی به درخواست‌های آنان نیست

16:31 - 25 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۶۴۷۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل محاکم تهران گفت:هیچ مانعی، توجیه کننده حق مراجعین در رسیدگی به درخواست‌های آنان نیست.

خبرگزاری میزان- در هفته جاری یحیی جعفری رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در راستای سیاست های تحولی محاکم در مسیر تحول و تعالی، از سه مجتمع قضایی شهید مدنی، شهید محلاتی و بعثت بازدید و با قضات همه شعب این مجتمع های قضایی با موضوع کاهش اطاله دادرسی نشست تخصصی برگزار کردند.

رئیس کل محاکم تهران بیان کرد: در راستای فعالیت کمیته رفع اطاله دادرسی در دادگاه های عمومی و انقلاب تهران که بصورت فشرده در همه مجتمع های حقوقی تهران تشکیل می شود، عملکرد تمامی شعب قضایی به تفکیک بررسی و رتبه هر شعبه در مقایسه با شعب آن مجتمع و همچنین شعب تمامی دادگاه های تهران و حتی استان مشخص می شود.

وی گفت: با استخراج لیست پرونده های مسن (بیشتر از یک سال ) مقرر شد تمامی شعب با مدیریت و نظارت سرپرستان مجتمع‌ها با در اولویت قرار دادن آنها، نسبت به رفع موانع رسیدگی تعیین تکلیف کنند.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در این زمینه تاکید کرد: درخواست ما این است پرونده‌های معوق با رفع نواقص شکلی احتمالی، به صورت ماهوی تعیین تکلیف شود، تا بعد از این مدت اصحاب پرونده با تصمیم شکلی و متعاقب آن با تشکیل پرونده های جدید مواجه نشوند و شاهد فصل خصومت واقعی باشیم.

جعفری در این بازدید ها زحمات همکاران را با لحاظ حجم بالا وارده قابل تقدیر دانست و ضرورت افزایش شعب حقوقی در تهران را انکارناپذیر اعلام دانست و مانع آن را وجود شعب بلاتصدی و کمبود نیروی قضایی و اداری عنوان کرد.

وی با اذعان به سختی کار همکاران و کمبود ها اعلام کرد: انتظار می‌رود همکاران شریف با اختصاص وقت بیشتر و تلاش مضاعف پاسخگوی ورودی پرونده ها و مراجعین باشند.چرا که هیچ مانعی توجیه کننده حق مراجعین در رسیدگی به درخواست های آنان نیست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *