رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزیر نفت: در هیچ نقطه ای از کشور قطعی گاز در بخش خانگی و تجاری نداشتیم/ کاهش میزان صادرات گاز ترکمنستان به ایران

22:52 - 22 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۳۴۷۵
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
وزیر نفت با اعلام اینکه تا این لحظه در هیچ نقطه ای از کشور قطعی گاز در بخش خانگی و تجاری نداشتیم، گفت: در استان های شمال شرقی کشور دچار افت فشار گاز هستیم که با کمک و همکاری مردم در مدیریت مصرف خواهیم توانست این سرمای کم سابقه را پشت سر بگذاریم.

خبرگزاری میزان_ جواد اوجی وزیر نفت در ارتباط با بخش خبر ۲۱ اظهار داشت: شاهد سردترین روزهای سال از امروز تا یکشنبه هستیم که در ده سال گذشته کم سابقه بوده است. دمای بیش از ۴۶۰ شهر و ۲۷ استان کشور زیر صفر است و دمای هوا در بعضی از شهرستان ها و استان ها نیز تا ۱۲- درجه ، ۱۵- درجه و حتی ۲۸_ درجه هم گزارش شده که حکایت از یخبندان و سرمای کم سابقه دارد.

وی افزود: تا این لحظه هیچگونه قطعی گاز در بخش خانگی و تجاری در هیچ نقطه ای از کشور نداشتیم اما در برخی استان های شمال شرق کشور شاهد افت فشار هستیم که این موضوع یک هشدار برای مشترکان شرکت ملی گاز است.

وزیر نفت تصریح کرد: همکاران ما در وزارت نفت و شرکت ملی گاز تمامی تدابیر لازم را از قبل تدارک دیده اند و خوشبختانه حداکثر تولید گاز را از میادین گازی و پالایشگاه ها به خطوط انتقال داریم.

وی با بیان اینکه میزان مصرف گاز امروز از ۷۰۰ میلیون متر مکعب عبور کرده است، گفت: در این شرایط نیاز به همکاری مردم است تا در هیچ نقطه ای از کشور به خصوص در استان های شمال شرق کشور دچار قطعی گاز نشویم.

اوجی اضافه کرد: خاموش کردن سیستم گرمایش در هنگام ترک منزل یا محیط کار، پوشیدن لباس گرم در منزل و نگه داشتن دما بین ۱۸ تا ۲۱درجه به تامین گاز پایدار کمک خواهد کرد لذا با کمک و همکاری که مردم خواهند کرد خواهیم توانست این سرمای کم سابقه را پشت سر بگذاریم.

وزیر نفت تاکید کرد: هیچ گونه قطعی گاز در کشور نداشتیم ولی کاهش فشار مشاهده شده که این یک هشدار و زنگ خطر است لذا خواهشم از مشترکین این است که با همکاری با صنعت نفت و گاز کشور بتوانیم این سرمای کم سابقه را پشت سر بگذاریم.

وی در خصوص اخباری مبنی بر قطع صادرات گاز ترکمنستان به ایران نیز اظهار داشت: اکثر کشورهای همسایه بر اثر این سرما دچار مشکل شده اند و بر اساس گزارشی که سفارت ما در ترکمنستان داده اند در عشق آباد هم مشکل قطعی گاز در بخش های مختلف به وجود آمده لذا میزان سوآپ گازی را کاهش داده اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: وزیر نفت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *