حمایت‌های دستگاه قضا، روستایی در استان خراسان شمالی را به روستای بدون بیکار تبدیل کرد

8:03 - 20 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۶۹۴۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
با توجه به اولویت های دستگاه قضایی وهمت دادگستری‌ استان ها در حمایت از تولید همواره تلاش می شود تا چرخ فعالیت های تولیدی از کار نیفتد و امنیت سرمایه گذاری در کشور تامین شود چرا که حمایت قضایی از تولید به امنیت سرمایه گذاری کمک می کند.

خبرگزاری میزان- یکی از اولویت های اصلی قوه قضاییه حمایت از تولید و سرمایه گذاری است از این رو با دستور رئیس قوه قضاییه و با همت دادگستری‌ استان ها همواره تلاش می شود تا چرخ فعالیت های تولیدی از کار نیفتد و امنیت سرمایه گذاری در کشور تامین شود چرا که حمایت قضایی از تولید به امنیت سرمایه گذاری کمک می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای روز پنجشنبه 26 اسفند ماه در نشست با فعالان اقتصادی و کارآفرینان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: موانع اصلی تولید باید توسط مسئولان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی شناسایی و برطرف شود و بایستی از فکر و نبوغ افراد در جهت رونق تولید و ارزش افزوده در حوزه اقتصادی بهره گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در عین حال با اشاره به اینکه در رابطه با چگونگی حمایت از تولید نظر واحدی وجود ندارد ادامه داد: برخی مواقع اقداماتی انجام می شود و فکر می‌کنیم به تولید کمک می‌شود اما نتیجه عکس می‌دهد.

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: از فعالان تولید و سرمایه‌گذاری باید حمایت کنیم؛ اما متاسفانه سرمایه‌گذار را فراری می‌دهیم و نیاز است که فهم مشترکی در این زمینه پیدا شود. همچنین در تنظیم ضوابط بین کار و کارفرما یک فهم مشترکی نداریم چون رابطه مستقیمی با تولید دارند و باید قوانینی نوشته شود که به ضرر هیچ کدام نشود زیرا خلل در این موارد به تولید ضربه می‌زند.

وی چگونگی ضوابط پایدار بر فعالیت‌های اقتصادی را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: ضوابط و مقررات باید پایدار باشد تا سرمایه‌گذار خیالش از انجام فعالیت‌های اقتصادی راحت و امیدوار باشد.

در همین رابطه حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده در مورد پیگیری طرح های حمایت از تولید استان در گفت‌وگو با میزان تصریح کرد:پس از طرح مشکلات یکی از سرمایه گذاران و کارآفرینان فعال در دبیرخانه ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل خراسان شمالی، مراتب بلافاصله بررسی و در دستور کار قرار گرفت و مکاتبات و استعلامات لازم انجام شدو سپس بازدیدی نیز از سوی این جانب از این مجموعه تولیدی که در زمینه های پرورش ماهی سردابی و گرمابی و همچنین محصولات کشاورزی در استان فعالیت داشت صورت پذیرفت.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی افزود: بازدید میدانی از این مجموعه کمک کرد تا ماهیت و ابعاد مشکلات این تولیدکننده با دقت و ظرافت و حساسیت های بیشتر مورد رسیدگی قرار گیرد و متعاقبا مذاکرات و هماهنگی های لازم به منظور برگزاری این جلسه با حضور این جانب، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ،بعنوان دبیر این ستاد،تولیدکننده و دستگاه های ذی ربط انجام گرفت و در ادامه مشکلات مطروحه و راهکارهای پیشنهادی در راستای رفع موانع پیش روی سرمایه گذار بررسی شد.

وی همچنین اظهار کرد: بر اساس مستندات ارائه شده و مشاهدات عینی، این سرمایه گذار به موجب قراداد و توافق نامه ای که سابقا با جهادکشاورزی منعقد کرده بود توانست به تدریج مقدار 10هکتار زمین را جهت اجرای طرح های مربوط به شیلات مزرعه پرورش ماهی و کشاورزی در اختیار بگیرد.

 وی در این باره بیان کرد: این تولیدکننده و کارآفرین پس از واگذاری اراضی مورد توافق، در حال حاضر با موانعی در خصوص توسعه فعالیت های پیش بینی شده مواجه شده بود که در این جلسه خوش‌بختانه در نتیجه گفت‌وگوهای انجام شده و توافقات صورت گرفته و جلب نظر مساعد دستگاه های صادرکننده مجوزهای قانونی در این خصوص، این موانع به بهترین شکل ممکن، مرتفع شد و بدین ترتیب با حسن نظر و مساعدت و گام های مؤثری که برداشته شد زمینه های تداوم فعالیت تولیدکننده تسریع و تسهیل شد.

 حسن مصور مدیر مجموعه شیلات و کشاورزی در گفت‌وگو با میزان گفت: به پیشنهاد جهاد کشاورزی استان اقدام به احداث  باغ آبی در اراضی مجتمعی کشاورزی در استان کردیم ، ملک را تحویل گرفته گرفتم و در حدود  یک و نیم میلیارد هزینه برای احداث استخر و لوله‌کشی تمام  انجام شد که در این مرحله جهاد کشاورزی اعلام کرد که باید مجوزی از آب منطقه ای نیز در اختیار داشته باشیم  که آب و منطقه ای استان به عناوین مختلف با مجموعه همکاری نکرد.

وی ضمن قدردانی از تلاش های مضاعف و پیگیری های بسیار سازنده رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی و دبیرخانه ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل خراسان شمالی گفت: در نتیجه حمایت های راهگشای دادگستری  بود که مشکلات این جانب در کوتاه ترین زمان ممکن، توسط دستگاه قضایی رفع و معضل صدور مجوز نیز حل شد که از تک تک عوامل مؤثر در این فرایند قدردانی می کنم.

وی نقش دستگاه قضایی در حمایت از تولید و سرمایه گذاری در استان را بسیار سازنده، راهبردی و موفقیت آمیز توصیف کرد و افزود: پیش از این هم کسانی بودند که پیگیری های مجدانه و خدمات ارزنده ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان را وصف کرده بودند و همین موضوع انگیزه مرا جهت طرح و پیگیری مشکلاتم بیشتر کرد و اکنون خوشحال هستم که علاوه بر اخذ مجوز مورد نیاز جهت توسعه فعالیت های تولیدی در این مجموعه، با معرفی نامه جهاد کشاورزی می توانم تسهیلات و اعتبارات لازم را جهت ارتقاء زیرساخت های کار تولیدی دریافت کنم.

وی با بیان اینکه در مجموعه کشاورزی و شیلات مصور 12 تا 13 کارگر در حال حاضر مشغول به کار هستند، گفت: جهت تامین سایر نیروهای مجموعه نیز می توانیم با همکاری سازمان زندان های استان با استفاده از ظرفیت مددجویان به تامین نیرو بپردازیم .

مدیر مجموعه شیلات و کشاورزی مصور گفت: اگر طرح گردشگری‌مان در مجموعه کامل انجام شود تا 50 نفر ظرفیت اشتغال‌زایی  به طور مستقیم و 100 نفر بطور غیر مستقیم داریم، در حال حاضر تمام افراد بیکار روستا جذب مجموعه شده اند که باید بگوییم در حال حاضر خوشبختانه فرد بیکاری در روستا نداریم.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگاه دادگاه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *