دستور رئیس کل دادگستری خوزستان برای تسریع در خروج کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از انبارهای بندر امام خمینی (ره)

21:27 - 18 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۶۷۳۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دستور تسریع در خروج کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از انبارهای بندر امام خمینی (ره) صادر شد.

خبرگزاری میزان_ در سفر رئیس کل دادگستری خوزستان و هئیت همراه وی به بندر امام خمینی (ره)، موضوع تسریع در خروج نهاده‌های دامی و کالاهای اساس از انبارهای این بندر مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم در این خصوص صادر شد.

علی دهقانی در حاشیه این بازدید اظهار کرد : تامین اقلام ضروری و حمایت از صنایع، از تاکیدات مقام معظم رهبری است که از سوی قوه قضائیه نیز دستورالعمل‌های قضایی برای پیگیری و حمایت‌های قضایی تدوین شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی و نظارت بر تعیین تکلیف کالاهای مانده در انبارهای بنادر، گمرکات و اموال تملیکی با شدت و سرعت بیشتری موضوعات استان را رصد می‌کند و امروز نیز پس از بازدید از انبارهای بندر امام خمینی (ره) که از بنادر استراتژیک استان می‌باشد، جلسه‌ای به منظور بررسی مشکلات ترخیص کالاها با حضور کلیه مدیران مربوطه برگزار و در خصوص رفع مشکلات موجود بحث و تبادل نظر شد.

وی گفت: در این جلسه دستورات لازم برای تسریع در خروج کالا از انبارهای بندر امام خمینی (ره) به میزان ۶۹۲ هزار تن نهادهای دامی و کالاهای اساسی که مقدمات ترخیص آن فراهم شده صادر و همچنین بر تسریع در انجام مراحل پایانی تمهیدات لازم در خصوص فرایند ترخيص یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن تاکید شد تا سریعا در فرایند توزیع قرار گیرند.

دهقانی گفت: حمایت از تسهیل در تامین اقلام مرتبط با معیشت مردم از طریق ساز و کارهای قانونی یکی از وظایف قوه قضائیه است و دستگاه قضایی استان با نظارت بر روند صادرات و واردات کالاهای اساسی، با هر گونه تعلل در ترخیص کالاهای اساسی که موجب آشفتگی بازار تولید و مصرف در کشور شود، در چارچوب قانون برخورد می‌کند.

گفتنی است در این بازدید دبیر کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی، دادستان مرکز استان و یکی از معاونین وی، مدیران قضایی شهرستان و جمعی از مدیران استانی و محلی حضور داشتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *