حمایت همه جانبه قضایی و حقوقی قوه‌قضاییه از واحد‌های تولیدی/ رفع موانع و مشکلات سه واحد تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه

8:01 - 19 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۶۴۹۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: با پیگیری های دادگستری استان، موانع و مشکلات صنایع پتروشیمی کرمانشاه، مجتمع گلخانه ای شهید دکامی و واحد دانش بنیان پویا نیرو رفع شد همچنین اشتغال این واحد های تولیدی حفظ و حتی تعدادی اشتغال جدید هم به این مجموعه ها اضافه شد.

خبرگزاری میزان - حمایت همه جانبه قضایی و حقوقی از واحد‌های تولیدی یکی از اولویت اصلی برنامه‌های قوه قضاییه است و  رفع موانع تولید، احیای کارخانه ها و کارگاه های تعطیل و نیمه تعطیل همچنین حمایت از نیروی کار و کارگر نیز از اهداف مهم دستگاه قضا به شمار می رود.

دستگاه قضا سیاست قطعی حمایت از تولید داخلی را دنبال می کند و در همین راستا در قالب ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به حمایت حقوقی و قضایی از تولیدکنندگان و واحد‌های تولیدی می‌پردازد و این ستاد به منظور بررسی مشکلات واحدهای تولیدی تشکیل شده است.

دستگاه قضایی در راستای رسیدگی به پرونده های مربوط به واحدهای تولیدی و صنعتی  نگاه حمایتی دارد به طوری که اقدامات و پیگیری‌های دستگاه قضا باعث شده است شاهد به جریان افتادن چرخ تولید در کارگاه های تعطیل و نیمه تعطیل باشیم.

قوه قضاییه در حوزه حمایت از تولید، تمامی ظرفیت های قضایی را به کار گرفته و باعث احیا مجدد بسیاری از کارخانه ها و کارگاه های تعطیل و نیمه تعطیل در سراسر کشور شده است و اگر حمایت های قضایی از سرمایه گذاری و تولید صورت نمی گرفت ممکن بود واحد های تولیدی بسیاری ورشکسته و یا تعطیل شوند.

در همین راستا حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، دوشنبه ۲۱ شهریور1401 در جلسه شورای عالی قوه قضاییه رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه دستگاه قضایی مصمم است بیش از گذشته به حمایت از تولید داخلی و مساعدت دولت در این عرصه مبادرت ورزد، گفت: قوه قضاییه در سال‌های گذشته به حمایت از تولید و کمک به دولت از این طریق، پرداخته است اما درصدد است این حمایت و کمک را بیشتر، منسجم‌تر و هدفمندتر دنبال کند.

محسنی اژه ای بر همین اساس به همه بخش‌ها و سازمان‌های قضایی مأموریت داد در راستای حمایت از تولید داخل، جهش تولید، رفع موانع کسب‌وکار، اشتغال‌زایی، جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی و صنعتی اقدامات مقتضی و لازم را ترتیب دهند.  

رئیس دستگاه قضایی در ادامه بیان کرد که اگر بنگاه تولیدی و صنعتی دارای مشکل حقوقی و قضایی است، مسئولان قضایی ذیربط باید به‌ گونه‌ای تدبیر کنند که رسیدگی به مسائل حقوقی و قضایی واحد و بنگاه مزبور، خللی در فرایند تولید و اشتغال آن ایجاد نکند و باید در مراکز قضایی مربوطه در جهت کمک به بازگشایی واحدهای تولیدی تعطیل‌شده اقدامات مقتضی را انجام دهیم و در تأمین تجهیزات و مواد اولیه کارگاه‌ها و کارخانجات نیز همکاری‌های لازم را داشته باشیم.

گفتنی است که احیای کارخانه‌های تعطیل شده و راه اندازی خطوط تولید و بازگشت کارخانه های راکد به چرخه تولید از جمله اقدامات دستگاه قضا است به طوری که کارخانه ها و کارگاه های بسیاری از رونق افتاده بود یا در آستانه تعطیلی قرار داشتند که با تلاش قوه قضاییه به چرخه تولید بازگشتند که این امر مانع بیکاری کارگران شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای ۲۴ آذر ۱۴۰۱ در دیدار با تولیدکنندگان و صنعتگران استان زنجان گفت: ما در دستگاه قضائی مصمم بر حمایت جدی از سرمایه‌گذاری صحیح برای رونق تولید و اشتغال در کشور هستیم و این آمادگی را داریم که از نقطه‌نظرات و پیشنهادات شما فعالان اقتصادی و تولیدی بهره‌مند شویم.

وی در خطاب به فعالان اقتصادی و تولیدی استان زنجان بیان کرد: هر مانعی در حوزه امورات شما فعالان تولیدی و اقتصادی که قابل رفع شدن است اما به هر دلیلی رفع نمی‌شود را به طرق مختلف از جمله مکاتبه و ارسال، به من منتقل کنید تا در راستای رفع آن‌ها اقدام کنم.

برگزاری 19 جلسه در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کرمانشاه

پرویز توسلی زاده در گفت‌وگو با میزان، درخصوص احیای کارخانه ، کارگاه تولیدی و رفع موانع تولید در استان گفت: در راستای احیای کارخانه ، کارگاه تولیدی و رفع موانع تولید ستاد اقتصاد مقاومتی در استان بسیار پرتوان ظاهر شده است و  از ابتدای  سال 1401  تاکنون تعداد 19 جلسه ی این ستاد برگزار شده است .

وی افزود: نتیجه این جلسات 97 مصوبه برای رفع مشکلات 51 واحد تولیدی بوده و تلاش شده است با اجرای این مصوبات مشکلات و موانع واحد های تولیدی برطرف شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه اظهار کرد: 6 بازدید نیز در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی توسط اعضای ستاد انجام شده است و درجهت حل مشکلات واحدهای تولیدی اعم از بانکی و پولی، مالیاتی، بیمه ای و تامین اجتماعی، حقوقی و قضایی و ارتباط با دستگاههای اجرایی و دولتی مانند منابع طبیعی و جهاد کشاورزی قدمهایی ارزنده ای برداشته شده است.

رفع مشکل 100 درصدی صنایع پتروشیمی کرمانشاه در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی

توسلی زاده اظهار کرد: در میان شرکت ها و واحدهای تولیدی که در استان قرار دارند شرکت های بزرگی مثل صنایع پتروشیمی کرمانشاه که اداره ثبت قزوین اجراییه برای این شرکت صادر کرده و با پیگیری های دادگستری استان کرمانشاه و در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی  100 این مشکل حل شد و اگر این اجراییه صورت می گرفت حدودا 1هزارو 200 نفر نیروی کار بیمه شده به صورت مستقیم و 2000 هزار نفر اشتغال به صورت غیر مستقیم دچار صدمات و ریزش نیرو می شود که با حمایت دادگستری استان و رفع صدور این اجراییه مشکل مرتفع شد.

تمدید مجدد قراردادهای کشاورزان مجتمع گلخانه ای شهید دکامی با پیگیری دادگستری استان

وی افزود: در مجتمع گلخانه ای شهید دکامی که حدودا 12 یا 13 شرکت متقاضی در این گلخانه فعالیت داشتند مشکل این واحدنیز در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری مطرح شد به طوری که  جهاد کشاورزی از تملک کشاورزانی که در این گلخانه مشغول به کار بودند ، فسخ قرارداد کردند و همین امر باعث میشد که هم اشتغال را از دست میدانند و هم زحماتی که طی چندین سال کشیده بودند از دست می رفت که با پیگیری هایی دادگستری کل استان مقرر شد؛ که مجدد قراردادهای کشاورزان تمدید شود. و در صورت امکان با دریافت مجوزهای لازم جهادکشاورزی و شرکت شهرک های کشاورزی این زمین  ها را به آنها واگذارکنند.

حفظ اشتغال 350 نیروی کار واحد دانش بنیان پویا نیرو با ورود ستاد اقتصاد مقاومتی استان

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بیان کرد: واحد بزرگ دیگری که در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح شد ؛ واحد دانش بنیان پویا نیرو بود که با توجه به مسائل حقوقی ، دارایی و ثبتی که داشت ادامه فعالیت 350 نیروی کار در حال به خطر افتادن بود که با ورود ستاد اقتصاد مقاومتی باعث حفظ اشتغال شد و حتی تعدادی اشتغال جدید هم به این مجموعه اضافه شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *