شاهد حرکت بزرگ علمی پژوهشی در حوزه علم و آموزش هستیم

10:02 - 17 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۸۴۰۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: شاهد حرکت بزرگ علمی پژوهشی در حوزه علم و آموزش هستیم. اسناد فراهم شده با سند تحول بسیار فاصله دارد، اما بسیاری از موارد همچون خلاقیت را در این مواد رسانه‌ای شاهد هستیم.

سند تحول بنیادی به فرموده رهبر انقلاب سند عالمانه و پیشرو است

 به گزارش خبرنگار گروه جامعه حیدر تورانی در سیزدهمین مراسم تجلیل از مولفان و پدید آورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی ضمن درود به شهدای اسلام اظهار داشت: سند تحول بنیادین به فرموده مقام معظم رهبری سند عالمانه و پیشرو است. اما وضع کنونی ما مطلوب نیست.

وی افزود: شاهد حرکت بزرگ علمی پژوهشی در حوزه علم و آموزش هستیم. اسناد فراهم شده با سند تحول بسیار فاصله دارد، اما بسیاری از موارد همچون خلاقیت را در این مواد رسانه‌ای شاهد هستیم. کتاب‌ها و بسته‌های آموزشی برآیند چندین سال تلاش معلمان است.

تورانی ادامه داد : از سال ۹۲ هر ساله دو پایه همسو با سند تحول شده و امروز ۲۰۰ کتاب نو نگاشت و هزار و ۱۰۰ عنوان کتاب را شاهد هستیم و موفق به تولید کتاب‌های معروف به "ملت ساز "شده ایم.

وی با اعلام اینکه نداشته‌های ما در شرایط کنونی کم نیستند، اظهار داشت : باید برای رسیدن به شرایط ایده آل حرکت کنیم. تحولات عمیق در سند تحول در حوزه ماندگاری کتاب درسی، پایداری سازی کتب درسی، گسترده سازی، چابک سازی برنامه‌های درسی، چند تالیفی و چند رسانه‌ای شدن کتب درسی  مورد توجه ماست.

تورانی در ادامه گفت: می‌توانیم حججی‌ها بسازیم و جامعه را متحول کنیم.  می‌توانیم خلاقیت را در کودکان بپرورانیم و جلوی ربوده شدن استعداد‌ها را بگیریم. باید روی بهینه سازی عملکردمان عمل کنیم.

 وی اظهار داشت : تلاش می‌کنیم تا وجدان سیستم را برای پیشرفت زنده نگه داریم.

در ادامه  این مراسم از تمبر یادبود سیزدهمین همایش تجلیل از مولفان و پدید آورندگان مواد رسانه‌های آموزشی و همچنین ۱۷ نسخه کتاب رونمایی شد و وزیر آموزش و پرورش در کنار این تمبر یادداشت نوشت .

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *