معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه: رسانه‌ها در پیشگیری از جرایم نقش‌آفرین باشند

14:10 - 11 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۶۴۹۵
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بر نقش‌آفرینی رسانه‌ها برای آگاهی‌بخشی حقوقی و پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

خبرگزاری میزان-اصغر جهانگیر در نشستی که با حضور کارشناسان و مدیران معاونت اجتماعی قوه قضائیه برگزار شد گفت: ارزیابی ما این است که نقش رسانه‌ها در پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی بی‌بدیل است و اساسا رسانه‌ها می‌توانند نهضت آگاهی حقوقی را در جامعه برقرار کنند.

دبیر شورای عالی پیشگیری از جرم اظهار کرد: سرعت تحولات و رویدادهای اجتماعی در زمینه‌های مختلف به گونه‌ای است که نمی‌توان با روش‌های معمول به مقابله با ناهنجاری‌ها و بزهکاری‌ها پرداخت. این رسانه‌ها هستند که می‌توانند به سرعت و بهنگام با مردم در ارتباط باشند و دست به آگاهی‌بخشی بزنند.

وی با اشاره به ترفندها و شگردهای جدید سارقان و کلاهبرداران که مدام بروزرسانی می‌شود، گفت: آگاهی و هوشیاری مردم و شهروندان مهم‌ترین سد راه کلاهبردری‌ها به خصوص کلاهبرداری‌های رایانه‌ای است.

جهانگیر تاکید کرد: قدرت رسانه، قدرت آگاهی‌سازی است و آگاهی، پادزهر مقابله با فریب و دسیسه مجرمان حرفه‌ای است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: از همه رسانه‌ها اعم از خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و سایت‌های خبری تقاضا می‌کنیم صفحه یا بخشی برای مطالب حقوقی و قضایی راه‌اندازی و به صورت مستمر مطالب حقوقی را برای مردم تشریح کنند. بی‌شک رسانه ملی نیز در قله این رسالت بزرگ قرار دارد.

وی بیان کرد که عدلیه آماده همکاری با رسانه‌ها در حوزه آگاهی‌بخشی حقوقی و پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *