رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خود تحریمی مانع اصلی رشد اقتصاد/ راهکار‌ها برای بهبود اوضاع اقتصادی مشخص است

14:48 - 15 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۷۶۰۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
یک کارشناس اقتصادی گفت: تمامی مشکلات ما مشکلات داخلی است و ارتباط با دیگر کشور‌ها فقط بخشی از این مشکلات را حل خواهد کرد و نداشتن صداقت می‌تواند این مشکلات را تا چند برابر افزایش دهد.
خود تحریمی مانع اصلی رشد اقتصاد/ راهکار‌ها برای بهبود اوضاع اقتصادی مشخص استحسین راغفر در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصاد در مورد تاثیرات ارتباط با دیگر کشور‌ها بر اقتصاد کشور بیان کرد: فضای محدودی که علیه کشور ما در اقتصاد کلان و فضای کسب و کار حاکم شده بود، تا حدودی کاهش یافت، ولی متاسفانه مردم کشور به دلیل سیاست‌های غلط حاکم بر اقتصاد کشور از سوی مسئولین، نتوانستند از این فرصت‌های شغلی و اقتصادی استفاده صحیح کنند.

وی با بیان اینکه اتفاقات تاثیر گذاری که مردمان کشور منتظر آن بودند به دلیل این اشتباهات متاسفانه رخ نداد، تصریح کرد: اکثر مشکلاتی که هم اکنون شاهد آن هستیم به دلیل این سیاست‌های غلط حاکم بر اقتصاد کشور است و نداشتن ثبات در قیمت ارز و چند نرخی بودن آن بزرگترین دلیل وجود این نا بسامانی در اقتصاد است.

این کارشناس اقتصادی تمامی مشکلات را مشکلات داخلی دانست و ادامه داد: ارتباط با دیگر کشور‌ها فقط بخشی از این مشکلات را حل خواهد کرد و نداشتن صداقت می‌تواند این مشکلات را تا چند برابر افزایش دهد.

راغفر افزود: راهکار‌های مشخصی برای حل شرایط پیرامون وجود دارد در حال حاضر با بحران بسیار جدی ارز مواجه هستیم و برخلاف تصورات این راهکار‌ها همگی در داخل کشور وجود دارد و نسبت دادن آن‌ها به عوامل خارجی یک تصور و راهکار اشتباه است، نقش عوامل بیرونی بسیار اندک اند.

وی در انتها اساسی‌ترین راهکار را تثبیت سازی و تک نرخی کردن ارز عنوان کرد و متذکر شد: کنترل تقاضا و جلوگیری از واردات کالا‌های لوکس و کالا‌هایی که مورد نیاز کشور نیست و در الویت قرار ندارند، از دیگر عوامل موثری است که دولت می‌تواند برای بهبود اوضاع نا بسامان انجام دهد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *