برگزاری تور‌های رایگان دانش آموزی تا پایان مهرماه/اتوبوس‌های شرکت واحد جایگزین هاپ اند هاپ می‌شوند

20:50 - 11 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۷۱۵۵
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از برگزاری تور‌های رایگان تهران گردی ویژه دانش آموزان از ۸ تا ۳۰ مهرماه خبر داد.

برگزاری تور‌های رایگان دانش آموزی تا پایان مهرماه/اتوبوس‌های شرکت واحد جایگزین هاپ اند هاپ می‌شوند

به گزارش گروه جامعه ، مهدی سیف گفت: با توجه به اینکه مخاطب این دوره از تور‌های تهران گردی دانش آموزان هستند، باغ موزه مینیاتور و موزه نقشه به عنوان مقاصد تور‌ها در نظر گرفته شده اند و مدیران مدارس می‌توانند از طریق هماهنگی با اداره کل مشارکت‌های اجتماعی و مناطق، تقاضای خود را برای حضور در تور‌ها ثبت کنند.

وی با اشاره سرنوشت اتوبوس‌های گردشگری هاپ اند هاپ و حضور آن‌ها در سطح شهر اظهار داشت: این اتوبوس‌ها با سرمایه بخش خصوصی وارد کشور شده اند و شهرداری هیچ بودجه‌ای به واردات آن‌ها اختصاص نداد. بر این اساس، اتوبوس‌ها در صورت تمایل مالک و کسب مجوز‌های لازم امکان فعالیت دارند. شهرداری تهران در نوروز امسال تلاش کرد تا از ظرفیت این اتوبوس‌ها استفاده کند، اما از آن جا که خودرو‌ها پلاک ندارند تحقق این امر با مشکلاتی همراه شد.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در ادامه گفت: در نهایت با موافقت پلیس راهور قرار شد خودرو به صورت موقت پلاک شود، اما بخش خصوصی مدعی شد خودرو دارای نقص فنی است و نیاز به قطعاتی دارد که هزینه واردات آن بسیار بالا است، به همین دلیل از ورود خودرو به شهر جلوگیری کرد.

سیف با بیان اینکه سرمایه گذار اتوبوس‌های گردشگری طی ماه‌های گذشته هیچ گونه تماس و مکاتبه‌ای با شهرداری نداشته است، اظهار کرد: بی رغبتی مالک برای استفاده از خودرو‌ها موجب شد تا به شرکت واحد اتوبوسرانی پیشنهاد دهیم با استفاده از ظرفیت آن‌ها تور‌ها را در رینگ‌های گردشگری برگزار کنیم.

وی در ادامه گفت: در این راستا جلسات کارشناسی متعددی برگزار کردیم تا رینگ‌های گردشگری را با همکاری اتوبوسرانی فعال کنیم. در این صورت هزینه‌ها کاهش می‌یابد و اتوبوس‌های باکیفیت در اختیار تور‌های تهران گردی قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در پایان با اشاره به به راه اندازی تاکسی گردشگری در پایتخت گفت: فاز اول مطالعاتی طرح به اتمام رسیده است و در آینده نزدیک وارد فاز عملیاتی خواهیم شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *