دستور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک برای تشکیل کارگروه رفع مشکلات اراضی موقوفه در شهرستان خدابنده

11:54 - 25 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۶۷۳۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
بابایی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد کشور در چهاردهمین سفر استانی رئیس قوه قضائیه، به نمایندگی از ایشان برای بررسی وضعیت قضایی و اداری و رسیدگی به مشکلات مردم به شهرستان خدابنده سفر کرد.

خبرگزاری میزان - حسن بابایی در بدو ورود به شهرستان خدابنده و ادای احترام به مقام شامخ شهدا و غبارروبی مزار شهدای گمنام، به فرمانداری این شهرستان رفت و در جلسه شورای اداری حضور یافت.

معاون رئیس قوه قضائیه در شورای اداری شهرستان خدابنده با اشاره به سیاست های دوران تحول و تعالی دستگاه قضایی و تأکیدات ویژه حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای بر ایجاد نهضت خدمت رسانی به مردم گفت: تکریم ارباب رجوع و حل مشکلات مردم در کنار کاهش جمعیت کیفری، کاهش ورودی پرونده ها، تسریع در رسیدگی، ارتقاء سلامت اداری، مبارزه با فساد و توجه به اقتصاد مقاومتی از اصول ثابت در دستگاه قضایی است که در دوره تحول و تعالی بر رعایت بیش از پیش این اصول در محاکم، مراجع قضایی و سازمان‌های تابعه تأکید شده است.

وی افزود: موضوعاتی همچون کاهش جمعیت کیفری زندان، کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری، تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها، سلامت اداری، مبارزه با فساد و اقتصاد مقاومتی از محورهای مهم سند تحول و تعالی است و باید به این راهبردها عینیت بخشیم.

معاون رئیس قوه قضائیه با اشاره به رویکرد و سیاست قوه قضائیه در برخورد با عوامل اغتشاشات چندماهه اخیر در کشور و تعابیر مختلفی در علل این ناامنی‌ها، بیان کرد: قوه قضائیه در کمترین زمان ممکن به این پرونده‌ها رسیدگی کرده و پرونده‌ها خارج از وقت توسط قضات و بازپرسان ویژه رسیدگی و در دیوان عالی کشور بررسی می‌شود و قوه قضائیه نشان داد که با کسانی که امنیت ملی را هدف قرار داده اند هیچ مماشاتی ندارد.

وی تصریح کرد: طبق تحلیل کارشناسان، بعد از صدور احکام در تهران و مشهد، آثار بازدارندگی و ارعاب این مجازات و تنبه برای افرادی که درصدد اغتشاش هستند را مشاهده می‌کنیم و ناآرامی‌ها به‌شدت فروکش کرده و شاهد آثار بازدارندگی آن هستیم، البته به رغم صدور این احکام، شیطنت‌هایی در فضای مجازی انجام می‌شود.

معاون رئیس قوه قضائیه با اشاره به اخراج ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل اظهار کرد: به اعتقاد همه اساتید حقوق بین‌الملل، اخراج ایران از این کمیسیون، یک بدعت خلاف حقوق بین‌المللی است که البته این موضوع نشان می دهد که دشمن در یک وضعیت ضعف قرار دارد و با هوشیاری مردم برنامه های شیطنت آمیز آنها مثل همیشه بی اثر خواهد ماند.

وی یادآور شد: هفته گذشته دولت انگلیس و اتحادیه اروپا از موضع ضعف و استیصال یک لیست تحریم جدید اعلام کردند و بنده را هم با این دلیل که قبلاً در دادگاه انقلاب رأی صادر کرده ام در لیست تحریم قراردادند و خباثت آن‌ها به حدی رسیده که قضات سابق را نیز در وضعیتی قرار می‌دهند که در بین قضات هراس ایجاد کنند.

بابایی افزود: آن‌ها اسامی قضات و خانواده‌های آن‌ها را در فضای مجازی قرار دادند اما ذره‌ای در اراده همکاران در مقابله با ناآرامی‌ها تردیدی ایجاد نشده و امروز بدنه دستگاه قضائی و قوه قضائیه انقلابی مدافع نظام و ارزش‌های اسلامی است.

بابایی تاکید بر استفاده از ظرفیت ائمه‌جمعه و جماعت که از پایگاه بسیار خوبی در بین مردم برخوردار هستند افزود: ائمه جماعت با توجه به جایگاهی که در جامعه دارند می‌توانند مردم را با سیاست‌های دستگاه قضایی آشنا کنند.

وی با اشاره به  بیش از 450 شهید شهرستان خدابنده و لزوم تأثیرپذیری از این ظرفیت فرهنگی برای رفع مسائل اجتماعی این شهرستان، همچنین بر لزوم توجه جدی مسئولین به برنامه ریزی جهت جلوگیری از فرار سرمایه به خارج از شهرستان و جذب سرمایه گذار با معرفی فرصت های موجود تأکید کرد.

وی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح برنامه مهم سازمان ثبت در حدنگاری و صدور اسناد اراضی کشاورزی اظهارکرد: با توجه به مزایای سند مالکیت حدنگاری و معافیت هایی که سازمان ثبت در خصوص هزینه تهیه نقشه های اراضی کشاورزی برای مالکین  فراهم کرده است، باید برنامه های برای اطلاع رسانی و آگاهی دهی به زارعین برای تشکیل پرونده و دریافت سند اراضی در شهرستان انجام گیرد.

بابایی در این جلسه بعد از استماع گزارش مدیران شهرستان، دستور صدور کارگروهی به منظور رفع مشکلات اراضی وقفی و ساماندهی عرصه و املاک موقوفات را در شهرستان با حضور دستگاههای مرتبط صادر کرد.

در این جلسه همچنین با اختصاص مبلغی از سوی رئیس سازمان ثبت، مقرر شد عملیات احداث ساختمان جدید ثبت اسناد و املاک قیدار آغاز و دفتر نمایندگی ثبت اسناد در گرماب و زرین رود آغاز به کار کند.

وی در جریان این سفر از بخش‌های مختلف دادگستری شهرستان خدابنده بازدید و با قضات، کارکنان و مراجعین گفت و گو کرد.

بازدید از ادارات ثبت اسناد و املاک و خدابنده و سلطانیه و شهرک صنعتی این شهرستان جهت رسیدگی به واحدهای صنعتی تعطیل شده و راکد از دیگر برنامه های این سفر بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: اسناد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *