افتتاح «زندان سما» زنجان باحضور رئیس سازمان زندان‌ها/ کلنگ پروژه انتقال زندان زنجان به خارج از فضای شهری زده شد

12:27 - 24 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۵۹۱۶
«مرکز مراقبت الکترونیکی» زندان‌های استان زنجان با عنوان «زندان سما» همزمان با سفر رئیس سازمان زندان‌ها به این استان افتتاح شد.

خبرگزاری میزان - همزمان با سفر رئیس سازمان زندان‌ها به زنجان، «مرکز مراقبت الکترونیکی» زندان‌های استان با عنوان «زندان سما» افتتاح و همچنین پروژه انتقال و احداث مراکز تأمینی‌وتربیتی مرکز این استان به بیرون از فضای شهری کلید خورد.

غلامعلی محمدی در آئین افتتاح مرکز مراقبت الکترونیکی که صبح امروز انجام گرفت، گفت: با توسعه پابندهای الکترونیک بالتبع علاوه بر کاهش بودجه‌های زندانبانی فیزیکی، زندانیان واجدشرایط هم می‌تواند ادامه حبس قانونی‌شان را در کنار خانواده و درمحدوده جغرافیایی مقرر توسط مرجع قضایی بگذرانند.

هر زندانی واجد شرایط پابند الکترونیک، از این تأسیس قانونی بهره‌مند می‌شود

وی رعایت محدوده قانونی توسط زندانی را لازم دانست و یادآور شد: تخطی زندانی مشمول پابند الکترونیک از محدوده جغرافیایی، مثل فرار او از زندانی فیزیکی است بنابراین باید خود را ملزم به رعایت دستور قضایی کند. باید به این دسته از زندانیان واجدشرایط پابند تفهیم شود که اگر محدوده قانونی را رعایت نکنند، با آن‌ها برخورد می‌شود چراکه اطلاع زندانی، موجب بازدارندگی او از تخطی می‌شود.

رئیس سازمان زندان‌ها خطاب به کارکنان مرکز مراقبت الکترونیکی تأکید کرد: باید در اجرای پابندهای الکترونیک به نحوی دقت کنیم که مرجع قضایی به ما اعتماد کند. جامعه هم باید بداند که فرد حائز پابند به نحوی دیگر ادامه مجازاتش را سپری می‌کند.

محمدی آمار 12 درصدی استفاده زندانیان استان زنجان از پابند الکترونیک را اقدامی قابل‌توجه دانست و گفت: این تأسیس قانونی، نهال نوپایی است که در اجرایش لازم است نهایت نظارت را داشت. ضمن آنکه هر زندانی که واجد شرایط استفاده از پابند است، را باید مشمول این اقدام حمایتی قرار داد.

ادامه انتقال زندان‌ها به خارج از فضای شهری

گفتنی است در ادامه این سفر کاری نیز عملیات احداث پروژه 35 هکتاری درجهت انتقال زندان‌های مرکز استان زنجان آغاز شد.

رئیس سازمان زندان‌ها در آئین کلنگ‌زنی این پروژه گفت: انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها طبق قانون و برای خروج زندان‌ها از بافت شهری و به دور از فضای مسکونی شهروندان و در عین‌حال تعطیلی زندان‌های فرسوده، ارتقاء استاندارهای زندانبانی و رفاه حال زندانیان صورت می‌گیرد.

محمدی اضافه کرد: درحال حاضر برای انجام بهینه فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی نیازمند اماکن و ابنیه مناسب هستیم. هرچند در نهایت امیدوارم روزی فرا برسد که برای تعطیلی زندان‌ها اقدام کنیم.

گفتنی است درقالب احداث این پروژه، زندان مرکزی زنجان به همراه سایر مراکز تأمینی و تربیتی ازجمله کانون اصلاح‌وتربیت، بازداشتگاه و غیره توأمان به بیرون از محیط شهری منتقل خواهند شد.

در ادامه سفر استانی رئیس سازمان زندان‌ها به زنجان قرار است دکتر محمدی از چند زندان بازدید و امکانات و وضعیت رسیدگی به مددجویان و حمایت‌های تأمینی و تربیتی از آنان را ارزیابی کند. گفتگو و دیدار با مقامات قضایی استان بویژه حضور در شهرستان ایجرود نیز امروز، پنجشنبه پیگیری خواهد شد.

انتهای خبر/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *