حمایت سوناک از سرکوب معترضان در انگلیس/مرگ بیش از هزار و 800 نفر بر اثر برخورد پلیس

12:38 - 12 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۰۲۶۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
در حالی که عملکرد پلیس انگلیس در ماه‌های اخیر با انتقادات بسیاری مواجه شده، نخست وزیر این کشور پشتیبانی کامل خود را از پلیس برای سرکوب اعتراضات اعلام کرده است.

خبرگزاری میزان – «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس، به تازگی گفت که از اقدامات پلیس این کشور برای سرکوب اعتراضات حمایت می‎‌کند.

«سوناک» گفت که با روسای پلیس انگلیس ملاقات کرده و گفته است که آنها از حمایت کامل در اقدام قاطعانه برای سرکوب اعتراضات برخوردارند.

وی مدعی شد: مردم انگلیس به اندازه کافی از این اختلال رنج می‌برند و کسانی که قانون را زیر پا می‌گذارند باید انتظار داشته باشند که تمام قدرت آن را احساس کنند.

در ماه‌های اخیر و با افزایش هزینه‎های زندگی، تورم و قیمت‌ انرژی، اعتراضات در کشورهای اروپایی و به‌خصوص در انگلیس بالا گرفته است.

شهرهای انگلیس شاهد تظاهرات گسترده علیه سیاست‌های دولت این کشور هستند و اعتصاب‌هایی از سوی اتحادیه‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است.

با این وجود نخست وزیر انگلیس مدعی است: «کاملا غیرقابل قبول» است که زندگی مردم توسط یک «اقلیت خودخواه» که به اعتراضات غیرقانونی می‌پیوندند، مختل شود.

وی افزود: نظر من این است کسانی که قانون را زیر پا می‌گذارند باید تمام قدرت آن را احساس کنند.

نخست وزیر انگلیس در بخش دیگری که به پلیس این کشور اختیارات جدیدی برای سرکوب اعتراضات داده شده و پلیس از حمایت کامل وی در اقدام قاطع برای پایان دادن به «بحران و اختلال» ایجاد شده در زندگی خانواده‌های عادی برخوردار خواهد بود.

انتقادات از عملکرد پلیس انگلیس

این اقدامات و پشتیبانی «سوناک» از عملکرد پلیس انگلیس در حالی صورت می‌‎گیرد که در ماه‌های اخیر عملکرد پلیس این کشور با انتقاداتی مواجه شده است؛ این انتقادات به خصوص پس از تجاوز جنسی و قتل «سارا اورارد»، زن انگلیسی از سوی یک افسر پلیس، به شدت بالا گرفته است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی نهادهای انگلیسی، در فاصله سال‌‎های 2021 و 2022 حدود 217 مورد مرگ ومیر مرتبط با پلیس در انگلیس و ولز روی داده است؛ این رقم برای مدت مشابه پیش از آن کمتر از 200 نفر بوده است.

تحقیقات نشان داده که در نحوه برخورد نیروهای پلیس در انگلیس و ولز با اتهامات مربوط به آزار خانگی «نقص‌های نهادینه‌» وجود دارد.

به گزارش «پیپل دیسپچ» و بر اساس آمارهای منتشر شده، از سال 1990 تاکنون هزار و 833 نفر در انگلیس در بازداشت پلیس یا به دنبال برخورد با پلیس جان خود را از دست داده‌اند؛ این در حالی است که سیاه‌پوستان همچنان به طور نامتناسبی هدف خشونت پلیس قرار می‌گیرند.

از ماه سپتامبر و پس از قتل یک شهروند سیاه‌پوست 24 ساله توسط پلیس، درخواست‌ها برای برقراری عدالت در انگلیس تشدید شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *