رئیس کل دادگستری هرمزگان: صدور اسناد حدنگار برای اراضی زراعی در 8 ماه اخیر ۷۸۴ درصد رشد داشته است

10:52 - 11 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۹۰۱۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در 8 ماه اخیر با اقدامات ویژه دستگاه قضایی و اداره کل ثبت اسناد، شاهد رشد ۷۸۴ درصدی صدور اسناد حدنگار برای اراضی کشاورزی در سطح استان بوده ایم.

خبرگزاری میزان - مجتبی قهرمانی اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت اجرای کامل قانون حد نگار (طرح جامع کاداستر) و تأکیدات ریاست قوه قضاییه در این خصوص، با اقدام ویژه دستگاه قضایی استان برای تکمیل ثبت اراضی کشاورزی در سامانه کاداستر و مراجعه مسئولین به مالکین اراضی زراعی، شاهد افزایش بی سابقه صدور اسناد حدنگار در مناطق مختلف استان هستیم که این موضوع در سطح کشور بی نظیر بوده و از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان الگویی برای دیگر استان ها ارائه شده است.

وی افزود: در 8 ماه اخیر با اقدامات ویژه دستگاه قضایی و اداره کل ثبت اسناد، شاهد رشد ۷۸۴ درصدی صدور اسناد حدنگار برای اراضی کشاورزی در سطح استان بوده ایم.

قهرمانی با اعلام این مطلب، گفت: در 8 ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰، تنها برای ۲ هزار و 537 هکتار از اراضی زراعی استان هرمزگان، سند حدنگار (کاداستر) صادر شده بود که با اجرای طرح تسریع در حدنگاری اراضی کشاورزی و تعیین قاضی ویژه در این خصوص، در مدت مشابه امسال، این آمار به مساحتی بالغ بر ۲۲ هزار و 421 هکتار افزایش یافته است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال، رشد حدنگاری اراضی زراعی در سطح کشور، حدود ۳۰۰ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: در همین بازه زمانی، شاهد رشد ۷۸۴ درصدی و بیش از 8 برابری صدور اسناد حدنگار (کاداستر) برای زمین های کشاورزی در استان هرمزگان هستیم.

قهرمانی بیان کرد: تاکنون برای ۴۴ هزار و 848 هکتار از اراضی کشاورزی استان هرمزگان در ۵ هزار و 373 قطعه، سند حدنگار (کاداستر) صادر شده است.

وی در ادامه افزود: به دستگاه های متولی تأکید شده است که به گونه ای عمل کنند که بار اضافه ای بر دوش مردم تحمیل نشود و با رعایت موازین قانونی و با استفاده از سریع ترین و کم هزینه ترین روش ممکن کار تعیین تکلیف اراضی کشاورزی مردم را انجام دهند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان یادآور شد: بر اساس سیاست‌های قوه قضاییه، مقرر شده است که در حوزه کاداستر و کمیسیون‌های رفع تداخلات اقدام جهادی صورت بگیرد.

قهرمانی همچنین تأکید کرد: حدنگاری اراضی کشاورزی یک طرح ملی است و تمامی مسئولان استانی باید با این نگاه برای اجرای سریع و دقیق آن تلاش کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *