دستور رئیس کل دادگستری خراسان شمالی کاهش حجم موجودی پرونده‌های قضایی در پایان هر دوره در بازدید از دادگستری بجنورد

9:27 - 11 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۸۹۰۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در بازدید سر زده از شعب و بخش های ستادی دادگستری بجنورد، تسریع در فرایند دادرسی و انجام به موقع استعلامات و مکاتبات اداری و نیز کاهش حجم موجودی پرونده های قضایی در پایان هر دوره را خواستار شد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده،بطور سرزده از شعب و بخش های ستادی دادگستری بجنورد بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در دیدار با رئیس دادگستری و قضات و کارکنان این مجموعه، مهمترین مسائل و مشکلات مطروحه را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد.

وی همچنین بطور چهره به چهره با تنی چند از مراجعین نیز گفتگو کرد و ضمن استماع خواسته ها و بررسی مشکلات قضایی آنان در راستای انجام پیگیری های لازم دستورهای مقتضی صادر کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت مراجعین در مناسبات اداری از مدیران،قضات و کارکنان دادگستری بجنورد خواست علاوه بر رفتار مهربانانه و توأم با اخلاق اسلامی، مطالبات بحق شهروندان را نیز تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

براتی زاده در ادامه ضمن بررسی شاخص های عملکردی دادگستری بجنورد و ملاحظه تعدادی از پرونده های جاری و مختومه در شعب رسیدگی کننده،از تلاش های انجام شده از سوی قضات و کارکنان قدردانی کرد و سپس تسریع در فرایند دادرسی و انجام به موقع استعلامات و مکاتبات اداری و نیز کاهش حجم موجودی پرونده های قضایی در پایان هر دوره را خواستار شد.

وی با تأکید مضاعف بر ضرورت قانون مداری و رعایت نظم و انضباط اداری در جریان امور گفت:یقینا یکی از مبانی اصلی تصمیم گیری در خصوص عملکرد مدیران و کارکنان و ارزیابی و سنجش فعالیت های سازمانی هر مجموعه مستقیما به میزان رعایت ضوابط و مقررات قانونی و حفظ نظم و انضباط اداری بستگی دارد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین به ضرورت انعکاس عملکردها در سوابق انجام کار نیز اشاره و تصریح کرد: گاهی ممکن است در یک مجموعه سازمانی و در راستای وظایف قانونی اقداماتی انجام شود ولی به لحاظ عدم انعکاس و ثبت این وقایع در سوابق موجود، زحمات و تلاش های کارکنان به طور دقیق دیده نشود لذا شایسته است در این خصوص اهتمام جدی تری صورت پذیرد.

براتی زاده تأخیر در انجام برخی امور از قبیل استعلامات، مکاتبات و یا ارسال پرونده ها به مراجع ذی ربط طی سلسه مراتب اداری را غیر قابل توجیه دانست و به منظور رفع نواقص و ایرادات موجود و ساماندهی امور جاری در برخی شعب ضرب الأجل تعیین کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *