نهاد ایرلندی «متا» را ۲۷۵ میلیون دلار جریمه کرد

17:40 - 08 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۵۰۲۶
شرکت «متا» به دلیل ناتوانی در جلوگیری از نفوذ به اطلاعات شخصی بیش از 500 میلیون کاربر فیس‌بوک در سال 2019 توسط هکرها، حدود 275 میلیون دلار جریمه شد.

خبرگزاری میزان - تنظیم کننده حریم خصوصی داده‌های ایرلند، شرکت «متا» را به دلیل ناتوانی در جلوگیری از نفوذ به اطلاعات شخصی بیش از 500 میلیون کاربر فیس‌بوک در سال 2019 توسط هکرها، حدود 275 میلیون دلار جریمه کرد.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، چهارمین بار در حدود یک سال است که شرکت مادر فیس‌بوک (FB) توسط کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلندی، تنظیم کننده اصلی حریم خصوصی که بر عملیات متا در اروپا نظارت دارد، جریمه می‌شود.

تنظیم کننده حریم خصوصی داده‌های ایرلند، می‎گوید که تصمیم برای اعمال این جریمه جمعه گذشته گرفته شده است.

از پاییز سال 2021، تنظیم کننده حریم خصوصی داده‌های ایرلند، «متا» را با 912 میلیون یورو جریمه به دلیل نقض ادعایی قانون حفظ حریم خصوصی داده اروپا، معروف به مقررات عمومی حفاظت از داده، از این شرکت بزرگ رسانه‌های اجتماعی و دیگر زیرمجموعه‌های آن، یعنی اینستاگرام و واتس‌اپ، تحت فشار قرار داده است.

اوایل پاییز امسال، «متا» به دلیل مدیریت اینستاگرام در موضوع داده‌های کودکان، با جریمه 405 میلیون یورویی مواجه شد که دومین جریمه بزرگ در تاریخ تنظیم کننده حریم خصوصی داده‌های ایرلند است.  

سایر اقدامات اجرایی در مارس 2022 و سپتامبر 2021 به ترتیب به جریمه‌های 17 میلیون یورویی و 225 میلیون یورویی منجر شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: متا ایرلند

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *