رئیس دادگستری دشت آزدگان: ارتقا آگاهی های حقوقی مردم با ارتباط سازنده میان دادگستری و وکلا

10:08 - 24 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۳۵۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری شهرستان دشت آزادگان بر ارتقا آگاهی های حقوقی مردم با ارتباط سازنده میان دادگستری و وکلا تاکید کرد.

خبرگزاری میزان-سید کامل بنی حیال با وکلای شهرستان دشت آزادگان دیدار و بر ضرورت تقویت واحد ارشاد و معاضدت قضایی دادگستری این شهرستان تاکید کرد.

رئیس دادگستری دشت آزادگان گفت: از آنجا که پیشگیری از وقوع جرم و کاهش اطاله دادرسی و کاهش تعداد پرونده های قضایی، یکی از سیاست‌های قوه قضاییه است و راهکارهای مختلفی برای دستیابی به این هدف در دستور کار قضایی قرار دارد که تاسیس و تقویت واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی یکی از آن هاست.

وی ادامه داد: یکی از دلایل مراجعه مکرر مردم به دادگستری‌ها، عدم اطلاع از حقوق قانونی خویش و بی اطلاعی آنان از نحوه تشکیل پرونده و طرح شکایت یا اقامه دعواست که سبب طرح و تشکیل پرونده‌های ناقص می‌شود اما چنانچه پیش از هرگونه اقدام، از ارشاد و راهنمایی صحیح کارشناسان و وکلای واحد ارشاد بهره‌مند شوند، کمتر شاهد این موارد خواهیم بود.

رئیس دادگستری دشت آزادگان با اشاره به تاریخچه و جایگاه علمی و اجتماعی وکلا در قانون، گفت: ارتباط مستمر و سازنده میان دادگستری و وکلا، باید گسترش یابد تا از این طریق شاهد ارتقا و تعالی آگاهی‌های حقوقی مردم شهرستان دشت آزادگان باشیم.

بنی حیال افزود: مشارکت وکلا در مباحث پیگیری حقوق عامه و حضور در میان مردم به‌خصوص در مساجد و مصلای نماز جمعه، نقش موثری در افزایش سطح آگاهی‌های حقوقی مردم دارد و بدون شک پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از ورود بی‌رویه پرونده به دستگاه قضایی را به دنبال دارد.

در ادامه این دیدار، جمعی از وکلای حاضر نیز به بیان مشکلات و دیدگاه‌های خود در زمینه‌های مختلف پرداختند و آمادگی خود را جهت حضور فعال در دادگستری و همکاری بیش از پیش با واحد ارشاد و معاضدت قضایی و پذیرش وکالت‌های تسخیری در پرونده‌هایی که از ناحیه دادگاه ارجاع می‌شود، اعلام کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: وکلا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *