هیئت بررسی و ارزیابی ستاد محاکم تهران از مجتمع قضایی عدالت بازدید کرد

15:50 - 21 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۱۵۵۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اعضای هیئت بررسی و ارزیابی ستاد دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران از همه شعب و ساختمان مجتمع‌ قضایی عدالت، به‌صورت تخصصی بازدید، ارزیابی و بررسی به‌عمل آوردند.

خبرگزاری میزان- هیئت بررسی و ارزیابی ستاد دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با توجه به فرایند دور دوم ارزیابی از مجتمع‌های قضایی تهران در 6 ماهه دوم سال ۱۴۰۱، در قالب چهار تیم کارشناسی، ارزیابی و بررسی قضایی، اداری و پشتیبانی به سرپرستی محمد ملایی معاون قضایی و اجرایی رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران و با حضور عادل ترازوی زر معاون امور حقوقی رئیس کل محاکم، سرپرستان مجتمع های قضایی شهید بهشتی، شهید صدر، شهید مفتح، شهید مدنی ( حسینی، افراسیاب، نجفی، کثیرلو )، فلاح مدیر دفترکل محاکم و کارشناسان از همه شعب و ساختمان مجتمع‌ قضایی عدالت، بصورت تخصصی بازدید، ارزیابی و بررسی به‌عمل آوردند.

یحیی جعفری در این خصوص، در دومین جلسه توجیهی و مشورتی نحوه کار هیئت‌های بررسی و ارزیابی عملکرد قضات و کارمندان مجتمع‌های قضایی تهران، هدف مهم از این ارزیابی‌ها را انجام وظیفه مدیریتی و نظارتی دانست.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با تاکید بر اینکه همکار قضایی متصدی شعبه، معاونان و سرپرستان مجتمع‌های قضایی باید بر زیر مجموعه و عوامل دفتری خود نظارت صد درصدی داشته باشند، گفت: انتظار می‌رود ستاد محاکم نیز با توجه به وظایف نظارتی خود این وظیفه را به درستی انجام دهد و این انجام نمی‌شود، مگر با حضور در مجتمع‌ها و بررسی عملکرد همکاران که این امر در شناخت کامل بر زیر مجموعه و تصمیم گیری‌های مدیریتی موثر است.

جعفری، با اشاره به شاخص‌های مهم فرایند ارزیابی، به برخی از مهمترین آن‌ها از جمله دانش و مهارت قضایی، قدرت استنباط، رعایت اصول و تشریفات دادرسی، مدیریت پرونده و آمارعملکرد قضایی با لحاظ اهمیت پرونده‌های ارجاعی گفت: انتظار داریم همه همکاران قضایی خود را با این معیار‌های نظارتی تطبیق دهند تا در بهبود عملکرد کاری مفید و موثر باشد.

رئیس کل محاکم تهران یکی دیگر از اهداف مهم این نوع ارزیابی‌ها را تقویت همکاران، آموزش و اصلاح امور جاری و رفع نقص‌ها و کاستی‌ها خواند و افزود: با همفکری، مشورت و رفع مشکلات احتمالی توفیقات خوبی حاصل می‌شود.

وی ضمن قدردانی از عملکرد قابل قبول همه سرپرستان، معاونان، مدیران، همکاران قضایی و اداری ابراز امیدواری کرد: محاکم تهران بتواند، بدون هرگونه حاشیه و خدشه‌ای به نحو صحیح و در قالب آیین دادرسی با آرای قضایی مستدل و مستند به صورت کمی و کیفی پاسخگوی همه مردم و مسئولان باشد.

معاونان قضایی رئیس کل محاکم، به نمایندگی از رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در این بازدید ( مجتمع قضایی عدالت ) ضمن گفتگوی صمیمانه با همکاران قضایی و اداری و مراجعان به این مجتمع، مشکلات همکاران و مراجعان را بررسی و دستورات لازم را صادر کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *