رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تجلیل از فعالان ستاد پیشگیری از حفاظت اجتماعی به عنوان شهروندان مسئول

12:11 - 18 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۰۸۸۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک گفت: در حال حاضر ۷۰ نفر از مردم شهرستان آبیک به عضویت سامانه سجام قوه قضائیه درآمده‌اند که پس از شهرستان قزوین، شهرستان آبیک در رتبه دوم قرار دارد.

عضویت ۷۰ نفر در سامانه سجام/ تجلیل از فعالان ستاد پیشگیری از حفاظت اجتماعی به عنوان شهروندان مسئولبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، سعید احمدزاده در همایش معرفی سامانه سجام شهرستان آبیک که در سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی فرهنگسرای باران برگزار شد، اظهار داشت: سامانه سجام از سوی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه راه‌اندازی شده که همه مردم روستاها، شهر‌ها و بخش‌ها می‌توانند با ورود در این سامانه و ارائه گزارش و اخبار فعالیت داشته باشند.

وی افزود: سامانه سجام فرصتی برای مردم است تا بتوانند مطالبات، اطلاعات و اخبار خود را دقیق‌تر، بهتر و شایسته‌تر و به صورت مستقیم به قوه قضائیه اطلاع دهند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: ثبت‌نام در سامانه سجام قوه قضائیه هزینه‌ای ندارد و کاملا رایگان است و مردم با دریافت کد می‌توانند گزارش‌ها و اخبار خود را منعکس کنند.

احمدزاده اضافه کرد: مردم می‌توانند هر خبری را که در پیشگیری از وقوع جرم و حفاظت اجتماعی شهرستان آبیک موثر باشد، به طور مستقیم با ارائه گزارش در سامانه سجام منعکس کنند که اگر موضوع مربوط به دستگاه دیگری باشد به همان دستگاه انعکاس داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قطع به یقین، هویت افراد گزارش‌دهنده کاملا محرمانه می‌ماند و هیچ گاه افشا نمی‌شود و مردم می‌توانند با اطمینان در سامانه سجام ثبت‌نام کنند و اخبار را دقیق و به روز بارگذاری کنند.

این مسئول قضایی تصریح کرد: ارائه گزارش در سامانه سجام موجب افزایش نظارت مردم بر مسئولان می‌شود و کارکرد و مدیریت مسؤولان بهبود می‌یابد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک افزود: با ارائه گزارش مردم شهرستان آبیک در سامانه سجام، فعالیت‌های خوبی در این شهرستان صورت گرفته است.

احمدزاده ادامه داد: افرادی تمایل به مراجعه حضوری به ستاد پیشگیری از حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک نداشتند که می‌توانند از طریق اینترنتی و سامانه سجام اخبار خود را انعکاس دهند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۷۰ نفر ازمردم شهرستان آبیک در سامانه سجام قوه قضائیه ثبت‌نام کرده‌اند که پس از شهرستان قزوین، شهرستان آبیک در رتبه دوم قرار دارد.

این مسؤول قضایی اذعان کرد: سه نفر از شهروندانی که احساس مسؤولیت کردند و فعالیت‌های اجتماعی موثری در پیشگیری از وقوع جرم شهرستان آبیک داشته‌اند، به نمایندگی از افراد دیگر که فعالیت‌های بسیاری داشته‌اند، در همایشی تجلیل  شدند.

گفتنی است، در این همایش از رضا اینانلو، فضل‌الله اکبری‌زیارانی و حجت‌الاسلام ابوالفضل صیاد به عنون شهروندان مسؤول نمونه و از مهدی کشتکار و زینب عبدی از فعالان ستاد پیشگیری از حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *