رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رشد ۵۴ درصدی دادرسی الکترونیک در ۲ ماه گذشته در دادگستری استان خوزستان

13:41 - 18 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۷۸۵۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خوزستان از رشد ۵۴ درصدی دادرسی الکترونیک طی دو ماه گذشته در استان خبر داد.

خبرگزاری میزان- علی دهقانی در آیین افتتاح مرکز دادرسی الکترونیک که با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و فناوری دادگستری و اداره کل زندان‌های استان راه‌اندازی شده است، گفت: دادرسی الکترونیک این امکان را فراهم می‌سازد که زندانیان بدون انتقال و اعزام به محکمه رسیدگی‌کننده به پرونده آنان، فرصت دفاع از خود را داشته باشند.

وی با بیان این که در دادرسی الکترونیک امکان رویت اسناد و مدارک زندانیان برای قضات وجود دارد، افزود: هم اکنون امکان برگزاری ۵۴ دادرسی الکترونیکی به طور همزمان در زندان‌های سراسر استان فراهم شده است.

دهقانی هدف از راه‌اندازی این مراکز، جلوگیری از انتقال غیر ضروری زندانیان به خارج از زندان برشمرد و اظهار کرد: در دادرسی الکترونیک نیازی به حضور فیزیکی زندانیان در جلسات دادرسی جز در موارد ضروری نیست و زندانیان می‌توانند به صورت الکترونیکی در جلسات رسیدگی حضور داشته باشند و دفاعیات، عرایض و مستندات خود را به مرجع قضایی رسیدگی کننده اعلام کند.

وی با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته شاهد توسعه و گسترش چشمگیر دادرسی الکترونیک در استان بودیم و هم‌اکنون بستر لازم در همه حوزه‌های قضایی و کلیه زندان‌های استان فراهم شده است گفت: دادرسی الکترونیک طی دو ماه گذشته در استان 54 درصد رشد داشته است.

گفتنی است مرکز دادرسی الکترونیک زندان سپیدار دارای ۱۷ باجه ورودی برای برگزاری جلسات دادرسی الکترونیک است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *