رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گلایه بازیگر سینما از لابی انتخاب بازیگران/وضعیت اکران برای سینمای کودک ادامه دارد

17:00 - 17 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۰۷۰۳
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
هفدهمین روز از شهریور ماه ۱۳۹۷ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به گلایه‌های رامتین خداپناهی نسبت به لابی بازی در سینما اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، هفدهمین روز از شهریور ماه 1396 با اخبار و حاشیه های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آنها می توان به گلایه های رامتین خداپناهی نسبت به لابی بازی در سینما اشاره کرد.

جدیدترین تصاویر فیلم سینمایی "برادران سیسترز" به کارگردانی "جاکاس اودیارد" منتشر شد. این فیلم سینمایی اکران بین المللی خود در سینماهای امریکای شمالی را از پاییز سال 2018 آغاز خواهد کرد.

جیک گالینهال بازیگر مطرح سینمای هالیوود در کنار "خواکین فونیکس" بازیگر برنده نخل طلای کن برای فیلم "من هیچ وقت آنجا نبودم" در این فیلم سینمایی نقش دو برادر را ایفای می کنند.

لابی و رابطه ملاک انتخاب بازیگران در دهه نود شده است/چراغی نمانده که بخواهم چراغ خاموش کار کنم
لابی و رابطه ملاک انتخاب بازیگر در دهه نود شده است/سریال بانوی عمارت بعد از ماه صفر روی صحنه می‌رود

رامتین خداپناهی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص فعالیت های کم خود در عرصه بازیگری گفت: برخی می گویند که من در حال حاضر چراغ خاموش حرکت می کنم. در جواب باید بگویم برای من دیگر چراغی نمانده که بخواهم چراغ خاموش و یا روشن کار کنم.

وی با اشاره به حضور خود در سریالی تاریخی افزود: تقریباً از دی ماه سال گذشته مشغول بازی در سریال "بانوی عمارت" به کارگردانی عزیز الله حمیدنژاد هستم و در حال حاضر هم ضبط آخرین سکانسهای این سریال تلویزیونی را پشت سر می گذارم.

بازیگر فیلم "مزرعه پدری" درباره مضمون سریال بانوی عمارت تاکید کرد: این سریال تاریخی به زمانه تاریخی عهد ناصری و زمان قاچار بر می گردد. با توجه به صحبت های صورت گرفته به احتمال فراوان این اثر برای بعد از ماه صفر روی آنتن شبکه سوم سیما می رود.

وی درباره احتمال موفقیت بانوی عمارت در میان مردم اضافه کرد: من نمی توانم صحبتی در مورد نظر مردم و استقبال آنها از سریال بانوی عمارت انجام دهم اما تجربه ثابت کرده سریال های تاریخ معاصر با مضمونی عاشقانه همواره مورد تایید مخاطب واقع می شوند و یکی از نمونه های واضح و موفق این جمله آثار سریال شهرزاد است. من فکر می کنم اگر تبلیغات درستی برای سریال انجام شده و پخش مناسبی داشته باشد از جمله آثار محبوب مردمی خواهد شد.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.

برادران سیسترز بازگشتی دوباره هالیوود به سینمای وسترن

بازگشت دوباره هالیوود به سینمای وسترن با برادران سیسترز

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، جدیدترین تصاویر فیلم سینمایی "برادران سیسترز" به کارگردانی "جاکاس اودیارد" منتشر شد. این فیلم سینمایی اکران بین المللی خود در سینماهای امریکای شمالی را از پاییز سال 2018 آغاز خواهد کرد.

جیک گالینهال بازیگر مطرح سینمای هالیوود در کنار "خواکین فونیکس" بازیگر برنده نخل طلای کن برای فیلم "من هیچ وقت آنجا نبودم" در این فیلم سینمایی نقش دو برادر را ایفای می کنند.

ماجرای فیلم دربارهٔ زندگی دو برادر به نام‌های ایلای (راوی ماجرا) و چارلی با نام خانوادگی سیسترز است که به‌عنوان دو آدم‌کش، شهرت زیادی دارند.

داستان در سال ۱۸۵۱ و غرب وحشی در اورگن و کالیفرنیا، همزمان با تب طلا رخ می‌دهد. ایلای و چارلی به‌دنبال کشتن هرمن کرمیت وارم راهی کالیفرنیا می‌شوند که در این مسیر اتفاقات بسیاری رخ می‌دهد و پس از رسیدن به مقصد، ماجرا به شکلی متفاوت با نقشهٔ ابتدایی ادامه پیدا می‌کند.

فیلمنامه این فیلم سینمایی براساس رمانی با همین نام نگاشته شده است. برادران سیسترز رمانی است از پاتریک دوویت نویسندهٔ زادهٔ کانادا که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد.

این کتاب کمدی، در سال انتشارش، به‌شدت مورد توجه قرار گرفت و نامزد جایزهٔ ادبی من بوکر ۲۰۱۱ شد و تقریباً در تمام فهرست‌های بهترین کتاب‌های سال ۲۰۱۱ نیز حضور داشت.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.

همه چیز سینما اقتصاد شده است/به همه ژانرها باید اهمیت داد

همه چیز سینما اقتصاد شده است/به همه ژانرها باید اهمیت داد

رامین ناصر نصیر بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص مسائل اقتصادی در سینمای ایران گفت: متاسفانه همه چیز در سینمای ایران به شکل بیمارگونه‌ای تابع اقتصاد شده است. در سینمای امروز درآمدزایی از طریق گیشه تنها عامل تعیین کننده برای تولید آثار سینمایی شده است.

وی در همین راستا ادامه داد: هیچ ساز و کار مناسبی برای آثار سینمایی به ویژه اکران آثار کودک و نوجوان وجود ندارد. زمانی چندین سینما و سرگروه به سینمای کودک تعلق داشت و استقبال خوبی هم از آن سینماها می شد اما این روزها دیگر سینمای مناسبی به این ژانر از آثار اختصاص داده نمی‌شود.

بازیگر سینما و تلویزیون جشنواره فیلم کودک را اتفاقی مقطعی خواند و افزود: متاسفانه با پایان جشنواره فیلم کودک تمام فیلم‌هایی که برای این رویداد ساخته شده‌اند به حال خود رها می‌شوند. انگار فقط مهم آن بوده که در جشنواره فیلم داشته باشیم و مسئله اصلی که اکران این فیلم‌هاست به کلی فراموش می شود.

ناصر نصیر بی اهمیتی به سینمای کودک را عاملی برای جذب کودکان به آثار کودک هالیوودی خواند و ادامه داد: همین نگاه گذرا و موقت به آثار سینمای کودک باعث شده تا فیلم‌های این سنین به هیچ وجه به خوبی دیده نشوند و ما با گذشت سالها همچنان در سینمای کودک دجار خلاء بزرگی باشیم. کودکان ما همچنان خوراک فرهنگی مناسبی در سینما ندارند و همچنان به جای تماشای آثار خوب داخلی به انیمیشن های خارجی و هالیوودی رجوع می کنند.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.

امر به معروف و نهی از منکر؛ عنصر اصلی نهضت حسینی+صوت

فلسفه عزاداری برای امام حسین(ع)/امر به معروف و نهی از منکر؛ عنصر اصلی نهضت حسینی+صوت

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، همزمان با فرا رسیدن ایام ماه محرم قسمتی از فصل اول کتاب حماسه حسینی، جلد اول، استاد شهید مرتضی مطهری در ادامه خبر می خوانید و می شنوید:

""....بحث ما درباره عنصر امر به معروف و نهی از منکر در نهضت حسینی است. اولا بحث درباره این است که آیا این عنصر در نهضت حسینی دخالت داشته است یا نه؟ و به عبارت دیگر آیا یکی از چیز‌هایی که امام حسین (ع) را وادار به این حرکت و پاورقی: این سخنرانی در نهضت کرد، امربه معروف ونهی از منکر بود یا نه؟ و ثانیا درجه دخالت این عنصر در این نهضت چه اندازه است؟

همه می‌دانیم که فلسفه عزاداری و تذکر امام حسین (ع) که به توصیه ائمه اطهار سال به سال باید تجدید شود، به خاطر آموزندگی آن است، به خاطر آن است که یک درس تاریخی بسیار بزرگ است. برای اینکه یک درس را انسان مورد استفاده خودش قرار بدهد، اول باید آن درس را بفهمد و حل کند.

امشب من درباه مجموع عناصری که در نهضت حسینی موثر بوده‌اند به طور اجمال بحث می‌کنم، سپس درباره امر به معروف و نهی از منکر که عنصر اصلی این نهضت است، بحث بیشتر و مبسوط‌تر و مشروح‌تری می‌کنم.

در نهضت حسینی عوامل متعددی دخالت داشته است و همین امر سبب شده است که این حادثه با اینکه از نظر تاریخی و وقایع سطحی، طول و تفصیل زیادی ندارد، از نظر تفسیری و از نظر پی بردن و به ماهیت این واقعه بزرگ تاریخی، بسیار بسیار پیچیده باشد. یکی از علل اینکه تفسیر‌های مختلفی درباره این حادثه شده و احیانا سو استفاده‌هایی از این حادثه عظیم و بزرگ شده است، پیچیدگی این داستان است از نظر عناصری که در به وجود آمدن این حادثه موثر بوده‌اند.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.

بهتاش فریبا روی صحنه تئاتر جوجه تیغی می‌شود/بهناز جعفری به مقابله با جادوگران می‌رود//////////////////چهارشنبه

شرایط خاص بهتاش فریبا در سینما/بهرام افشاری همبازی مهران مدیری می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، "بهرام افشاری" بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که حالا بعد از بازی در سریال "پایتخت ۵" طرفداران بسیاری پیدا کرده سال پرکاری را در سینما خواهد داشت.

افشاری سال ۹۷ را با موفقیت چشمگیر خود در سریال "پایتخت ۵" آغاز کرد و توانست در نقش "بهتاش فریبا" شخصیتی تازه و بکر به این مجموعه تلویزیونی اضافه کند. افشاری بعد از آن سریال علاقمندان پر و پا قرصی برای خود پیدا کرد.

پس از پایان پخش "پایتخت ۵" از تلویزیون وی به عرصه تئاتر بازگشت و اثر اجرا شده "جوجه تیغی" را بار دیگر روی صحنه برد تا با محبوبیت به دست آمده به خاطر بازی در پایتخت بتواند گیشه خوبی را برای تئاترش دست و پا کند.

حالا نوبت به پرکاری بازیگر بلند قامت تئاتر و تلویزیون در عرصه بازیگری سینما رسیده است. وی سال پیش را با بازی در فیلم سینمایی "آقای سانسور" به پایان رساند. این فیلم هنوز اکران عمومی نشده و احتمال حضور آن در جشنواره فیلم فجر امسال وجود دارد.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.

تئاترهای امروز با منشور فرهنگی انقلاب فاصله دارند/برخی آثار نمایشی چگونه مجوز اجرا می گیرند؟/جشنواره فجر باید ترسیم کننده مواضع انقلابی جمهوری اسلامی ایران باشد////////////////////شنبه

تئاتر امروز با منشور فرهنگی انقلاب اسلامی فاصله دارد/نمی‌دانم برخی آثار نمایشی چگونه مجوز اجرا می‌گیرند؟

امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان و دبیر جشنواره تئاتر دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی درخصوص وضعیت فعلی تئاتر کشور گفت: در ساحت اجرایی تئاتر، همواره نقدها و آسیب های بسیاری متصور است اما اینکه ما تا چه حد توانسته‌‌ایم منشور انقلاب اسلامی را در حوزه تئاتر عملیاتی و اجرایی کنیم یک طرف قضیه است و در سمت دیگر مهم آن است که اجراهای امروزی ما تا چه حد با انقلاب تطبیق دارند.

وی در همین راستا ادامه داد: قطعاً آنچه امروز در تئاتر کشور می بینیم با آنچه منشور فرهنگی انقلاب اسلامی ایران در مقوله تئاتر است فاصله دارد. اگر بخواهیم بی تعارف حرف بزنیم با آن آرمان اساسی انقلاب در بخش تئاتر هنوز فاصله بسیاری داریم و در سالهای اخیر برخی اتفاقات را صرفاً تکرار کرده ایم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان مشکل تئاتر امروز را اینگونه تشریح کرد: بنده اعتقاد دارم مشکل اصلی از بخش سیاستگذاری نیست بلکه مشکل به کارگزاران و مدیران تئاتری کشور بر می گردد. البته اینطور نیست که همه بد عمل می کنند بلکه ما باید بیش از پیش از پیام های ارزشمند اخلاقی و انسانی که می تواند تئاتر را انتقال دهد محافظت کنیم.

وی با نقد برخی آثار روی صحنه تئاتر تاکید کرد: برخی مواقع متاسفانه آثاری را روی صحنه می بینیم که به هیچ عنوان در شان انقلاب اسلامی نیستند و انقلاب اسلامی هیچ موقع با این نوع تئاترها ارتباطی نداشته است. ولی اینکه اینگونه آثار از چه مجرایی مجوز می گیرند و روی صحنه می روند برای من هم سوال است.

دبیر جشنواره تئاتر دفاع مقدس راهکار اصلی بهبود وضعیت تئاتر را اینگونه توصیف کرد: ما هیچ وقت در تئاتر تلاش نکردیم ارزش های اخلاقی مان را به کشورهای دیگر صادر کنیم. حتی تاثیر تئاتر بر بدنه اجتماع نیز بسیار کمرنگ است. نمی گویم تاثیری نداشته بلکه تاثیرش نسبت به کارکرد اجتماعی که تئاتر می تواند داشته باشد کم است.

برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *