2 پرونده قصاص با وساطت شورای حل اختلاف اصفهان به سازش ختم شد

11:14 - 14 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۱۸۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
2 پرونده قصاص با تلاش کارکنان شعبه 43 شورای حل اختلاف اصفهان به سازش ختم شد.

خبرگزاری میزان- یک پرونده قصاص با موضوع نزاع مربوط به سال 1394 بود که درگیری بین برادرزن و داماد خانواده رخ می دهد که منجر به فوت داماد این خانواده می‌شود؛ این پرونده جهت صلح و سازش و رهایی محکوم از زندان و قصاص به شعبه 43 شورای حل اختلاف اصفهان ارجاع شد.

کارکنان شعبه 43 شورای حل اختلاف اصفهان پس از تلاش های مکرر و مستمر موفق شدند رضایت اولیای دم را با پرداخت مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون تومان جلب کنند که این مبلغ به فرزند فرد فوت شده تعلق گرفت و مقدار اندک آن به مادربزرگ او جهت هزینه هایی که کرده بود، تعلق گرفت.

محکوم به قصاصی که پس از 7 سال از زندان آزاد و از قصاص رهایی یافت

پرونده ای با موضوع قصاص مربوط به سال 1395 که مربوط به درگیری 2 جوان بر سر مسائل عاطفی بوده است جهت صلح و سازش به شعبه 43 شورای حل اختلاف اصفهان ارجاع شد.

اعضا و کارکنان شعبه 43 شورای حل اختلاف اصفهان جهت برقراری صلح و سازش به پرونده ورود می کنند و با خانواده اولیای دم جهت گذشت تماس می گیرند که در ابتدا آنها اجازه ورود نمی دادند اما در نهایت رضایت دادند و با دریافت مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان گذشت کردند.                                                                                  

 سازش در پرونده 218 میلیارد تومانی با وساطت شعبه 24 شورای حل اختلاف اصفهان  

 رئیس توسعه حل اختلاف استان اصفهان از سازش در 3 پرونده مالی به مبلغ 218 میلیارد تومان با وساطت شعبه 24 شورای حل اختلاف اصفهان خبر داد.

حمید بهرامیان گفت: در راستای رسالت ذاتی شورا‌های حل اختلاف مبنی بر صلح و سازش در پرونده‌ها، پرونده حقوقی در شعبه 24 شورای حل اختلاف شهرستان اصفهان با موضوع اختلاف مالی در راستای سیاست‌های ابلاغی از سوی رئیس قوه قضاییه مبنی بر توجه ویژه به تعیین تکلیف پرونده‌ها از طریق استفاده از ظرفیت‌ شورا‌های حل اختلاف منجر به صلح و سازش شد.

وی نقش شورا‌های حل اختلاف را در امر صلح و سازش در جامعه کلیدی توصیف کرد و اظهار کرد: از مهمترین آثار و برکات صلح و سازش، کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری است و هر چقدر میزان صلح و سازش افزایش یابد، ورودی پرونده‌ها کاهش یافته و سبب می‌شود تا دستگاه قضایی به موضوعات مهم‌تر ورود کند.

بهرامیان ضمن تقدیر از زحمات اعضای شورای حل اختلاف به منظور گسترش فرهنگ صلح و سازش، افزود: خوشبختانه امروز جایگاه شورا‌های حل اختلاف در بین مردم به خوبی تبیین شده و شورا‌های حل اختلاف نقش مؤثری در حل و فصل منازعات و برقراری صلح و آرامش در مناطق مختلف استان ایفا می‌کنند همچنین استفاده از ظرفیت معتمدان و ریش‌سفیدان و افراد دارای نفوذ کلام در برقراری صلح و سازش در پرونده‌ها نقش بسیار بسزایی دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: قصاص سازش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *