ماموریت به بازرس کل امور بهداشت و درمان جهت پیگیری مسائل مربوط به بیمارستان ۵ آذر/ مشکلات طرح آشوراده بررسی شد

10:52 - 13 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۰۷۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور که به همراه رئیس سازمان به شهرستان گرگان سفر کرده به همراه سربازرس گروه فرهنگی و اجتماعی بازرسی کل گلستان از مرکز آموزشی و درمانی و بیمارستان ۵ آذر، بیمارستان کودکان طالقانی و همچنین پروژه بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی در حال احداث در شصتکلا(جایگزین بیمارستان ۵ آذر) گرگان بازدید کرد.

خبرگزاری میزان - سید جعفر کاظم پور معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور که به همراه رئیس این سازمان به شهرستان گرگان سفر کرده بود به همراه سربازرس گروه فرهنگی و اجتماعی بازرسی کل گلستان از مرکز آموزشی و درمانی و بیمارستان ۵ آذر، بیمارستان کودکان طالقانی و همچنین پروژه بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی در حال احداث در شصتکلا(جایگزین بیمارستان ۵ آذر) گرگان بازدید کرد.

کاظم پور در حاشیه بازدید از مرکز آموزشی و درمانی ۵ آذر طی نشستی با حضور مهری مهدوی رئیس مرکز و کارشناسان معاونت درمان و غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان مشکلات این مرکز درمانی قدیمی را بررسی کرد.

در این نشست یکی از مشکلات اساسی مرکز آموزشی و درمانی ۵ آذر گرگان، فرسودگی و کمبود تجهیزات پزشکی و داروهای مورد نیاز بیماران و همچنین نبود فضای مناسب جهت خدمات دهی به بیماران و پروژه های بازسازی و بهسازی فضا برای تعبیه دستگاه های ام آر آی و توموتراپی اعلام شد.

معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور در خصوص مشکلات پروژه بهسازی و تجهیزات فضای مورد نیاز برای تعبیه دستگاه های ام آر آی و توموتراپی و نیز تامین تجهیزات ضروری مصرفی و غیر مصرفی و داروهای مورد نیاز به بازرس کل امور بهداشت و درمان سازمان بازرسی کل کشور ماموریت داد این موضوع را از طریق وزارت بهداشت و درمان و هیات امنای صندوق صرفه جویی ارزی پیگیری کند.

بیشتربخوانید

رئیس سازمان بازرسی:مبارزه با ترک فعل‌ها همواره در دستور کار است/ نظارت مستمر سازمان بازرسی بر اجرای قوانین

بر اساس این گزارش مرکز آموزشی و‌ درمانی ۵ آذر گرگان یکی از بیمارستان‌های قدیمی و حیاتی محسوب شده که به دلیل نبود فضا و امکانات زیرساختی طی این سال ها باعث شده تا بخش های مختلف به صورت پراکنده به مرکز اضافه شود. این پراکندگی سبب ایجاد مشکلاتی جهت جابجایی بیماران و تجهیزات در فصول مختلف سال شده است.

کاظم پور همچنین از پروژه بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان ۵ آذر که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد بازدید کرد.

این پروژه بیمارستانی که جزو پروژه های ملی است به خاطر کمبود بودجه تقریبا متوقف شده است.

همچنین معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور ضمن بازدید از بیمارستان کودکان طالقانی گرگان از نزدیک در جریان مشکلات این مرکز درمانی قرار گرفت.

جبار پرهیز رئیس مرکز آموزشی درمانی طالقانی در جریان این بازدید کمبودهای تجهیزاتی و مشکلات این بیمارستان را تشریح کرد.

کاظم پور نیز در این نشست تاکید کرد: هدف از این بازدید کمک به رفع چالش ها و نیازهای بیمارستان و بهبود فضای سلامت در شهرستان گرگان است.در این نشست مقرر شد مشکلات بیمارستان طالقانی به بازرسی کل استان منتقل شود تا از طریق مرکز رفع آن ها پیگیری شود.

بنابراین گزارش، معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور همچنین طی نشستی با محمدجواد ساوری مدیرکل میراث فرهنگی استان مشکلات طرح گردشگری آشوراده در بندر ترکمن را بررسی کرد.

معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور در این نشست که با حضور سربازرس گروه فرهنگی و اجتماعی بازرسی کل استان گلستان برگزار شد، تاکید کرد: سازمان بازرسی آمادگی دارد در جهت رفع موانع و مشکلات طرح گردشگری آشوراده به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کمک کند‌.

در این نشست مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان مشکلات این طرح ملی را تشریح کرد و مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان مستندات طرح گردشگری آشوراده را به بازرسی کل استان منعکس کند تا از طریق مرکز رفع مشکلات طرح پیگیری شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *