61 محکوم به قصاص از ابتدای سال در خوزستان به زندگی بازگشتند

14:13 - 10 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۷۳۳۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر خوزستان در سال گذشته 60 نفر محکومین به قصاص را به زندگی بازگرداندند که در 7 ماهه امسال این رقم به 61 نفر رسید.

خبرگزاری میزان- علیرضا باوی در نشست بررسی و راهکار حل و فصل پرونده های قصاص نوجوانان که در کانون اصلاح و تربیت اهواز با حضور مدیرکل زندان‌های استان ، بزرگان ، سران عشایر، مصلحین و مددجویان برگزار شد خاستگاه و تشکیل شورای حل اختلاف در کشور را خوزستان دانست و اظهار کرد: به موجب این سنت حسنه که در کشور ترویج داده شد شورای حل اختلاف به یک نهاد اثرگذار و با اهمیتی رسیده که در سایه آن امنیت و آرامش در جامعه گسترش پیدا کرده و این نهاد مردمی در سراسر کشور فراگیر شده است.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر خوزستان در سال گذشته 60 نفر محکومین به قصاص را به زندگی بازگرداندند که در 7 ماهه امسال این رقم به 61 نفر رسید.

وی بر نقش اثر گذار شوراهای حل اختلاف در حل و فصل پرونده های اختلافات و دعاوی مردم تاکید کرد و گفت: شورای حل اختلاف و ستاد صبر خوزستان در کشور رتبه اول از نظر میزان حل و فصل پرونده های قصاص کسب کرده و این مرهون تلاش ، کوشش و زحمات فراوان اعضای خدوم شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر استان بوده و جا دارد از اقدامات جهادگونه و ایثارگرانه همه اعضای شوراهای حل اختلاف که بصورت شبانه روزی و بدون هیچ گونه چشم داشتی در حل و فصل اختلافات و دعاوی مردم تلاش می کنند صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم.

باوی خاطر نشان کرد: نقش بزرگان و ریش سفیدان در حل و فصل مشکلات نوجوانان و جوانان بسیار تاثیر گذار است.

وی افزود: آگاه‌سازی و هویت بخشیدن به نوجوانان منجر به کاهش چشمگیر و پیشگیری از بزه در قشر آنان می شود و باید خانواده و نهاد های علمی و فرهنگی وظایف و نقش خود را در این خصوص بخوبی ایفا کنند.

غلامرضا روشان در این نشست گفت: برگزاری چنین جلساتی قطعاً و یقیناً نتایج بسیار مطلوبی در حل و فصل پرونده ها زندانیان بخصوص مددجویان نوجوان که به هر دلایلی مرتکب بزه شده اند خواهد داشت و باید این نشست ها بصورت مستمر ادامه پیدا کند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامان تامینی و تربیتی خوزستان اظهار کرد: شورای های حل اختلاف ویژه زندان ها در کاهش جمعیت کیفری تاثیر فراوانی دارند و تاکنون زندانیان زیادی به واسطه این نهاد از زندان های استان آزاد شدند.

در ادامه بزرگان ، سران عشایر و مصلحین حاضر در این نشست به ارائه دیدگاه ها ، نظرات و پیشنهادات خود پیرامون حل و فصل مشکلات نوجوانان و پیشگیری از وقوع جرم و بزه در بین آنان پرداختند و همچنین تعدادی از پرونده های مددجویان کانون اصلاح و تربیت اهواز جهت ایجاد صلح و سازش بررسی شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: قصاص

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *