رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سخنگوی دولت: منابع لازم برای قانون افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان پیش‌بینی شده است/ دست رد مردم به اقدامات آشوبگران

11:08 - 10 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۶۹۵۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی دولت از انتصاب منصوری به عنوان معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری خبر داد.

خبرگزاری میزان - علی بهادری‌جهرمی امروز در نشست خبری ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی شاهچراغ گفت: اجتماع پرشور مردم در تشییع پیکر شهدای امنیت و شهدای شاهچراغ نشان دهنده مخالفت آنها نسبت به اقدامات آشوبگرانه است. ملت ایران نشان داد اجازه تجزیه طلبی و رسیدن دشمن به اهداف خود را نخواهد داد.

سخنگوی دولت با اشاره به شعار دولت در خصوص حمایت از تولید و اقدامات انجام شده در این باره گفت: تولید ناخالص داخلی در ۳ ماهه ابتدایی امسال رشد ۳ و یک دهم درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در حوزه تولید خودرو تقریبا به مرز ۱۰۰ درصدی رسیدیم و امروز تولید در بازار عرضه می‌شود. در حوزه صنعت کاغذ موارد مورد نیاز در حد امکان از بازارهای داخلی تأمین شد.

بهادری جهرمی افزود: در حوزه خودروسازی شاهد رشد تولید کامل خودرو بودیم و خلاف سالهای گذشته از وجود خودروهای ناقص در انبارهای خودروسازان، امروز تولید کامل خودرو به مرز ۱۰۰ درصدی رسیده است.

سخنگوی دولت بیان کرد: در هفت ماهه امسال در تولید ون ۴۵۴  درصد، وانت ۴۷ درصد، صنعت کاغذ ۶.۸ درصد، محصولات پتروشیمی ۶.۲ درصد، تلویزیون ۲۱ درصد رشد تولید را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: در بخش محصولات کشاورزی تولید برنج ۲۵ درصد، جو ۳۰ درصد، گندم ۳۷ درصد رشد داشت و خرید تضمینی گندم هم ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

سخنگوی دولت در ادامه نشست خبری با بیان اینکه بیش از ۲۷۰۰نخبه که از کشور خارج شده بودند به کشورمان بازگشتند گفت: در سال های اخیر موجی از بازگشت نخبگان به کشور را شاهد هستیم.

بهادری جهرمی افزود: در سال جاری ۴۳ نفر از نخبگانی که موفق به سبب مدال جهانی المپیاد شدند موفق به ثبت نام در رشته های علوم پایه در دانشگاه های تهران شدند.

وی ادامه داد: مقرر شد دارندگان مدرک دکتری بتوانند به عنوان محقق پسادکتری در فعالیت های پژوهشی دانشگاه ها و صنایع و شرکت های دانش بنیان فعالیت کنند.

محسن منصوری معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری شد

بهادری‌جهرمی گفت: محسن منصوری استاندار تهران مدیر جوان و فعال به عنوان معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری انتخاب شد.

سخنگوی دولت با اشاره به مقابله دولت با گروهک‌های تروریستی با توجه به حوادث شیراز گفت: دشمنان در پی ناکامی‌های خود در قبال ملت ایران همیشه به اقدامات تروریستی و شبه تروریستی روی می‌آورد. از همین تریبون اعلام می‌کنیم با اقدامات خرابکارانه هیچ گونه مماشاتی نخواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر کمبود دارو اظهار داشت: در ادوار مختلف و ایام اخیر شاهد سومدیربت در حوزه دارو و آنتی بیوتیک بودیم. گزارشی دستگاهای مختلف دادند. طبق دستور رییس‌جمهور محموله‌ای وارد کشور و در بازار توزیع شد. همزمان شرکتهای تولیدکننده ۳شیفته فعالیت کردند تا کمبودها جبران شود. همچنین آیت الله رئیسی گزارشی جامع از همه ابعاد را خواستار شدند و در پی بررسی این گزارش اقدامات لازم انجام خواهد شد.

بهادری‌جهرمی ضمن اشاره به حضور وی در دانشگاه‌ها در روزهای اخیر بیان داشت: البته آغازگر حضور مسئولان در دانشگاه‌ها شخص رییس‌جمهور بودند و همیشه به حضور همه دولت‌مردان در جمع دانشجویی و نخبگانی تأکید داشته و دارند.

سخنگوی دولت ادامه داد: این مسیر دولت با جدیت پیگیری می‌شود البته با استقبال دانشجویان نیز مواجه شده است. دانشگاه محل اصلی تولید قدرت است به این دلیل دشمن در آن سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی با اشاره به جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن تجارت از همکاری مجلس با دولت قدردانی کرد و گفت: امیدوارم وزیر صمت با فرصت ایجاد شده همه تلاش خود را به کار  بگیرد تا نقاط ضعف وزارتخانه مطبوع خود را برطرف کند.

سخنگوی دولت گفت: به محض نهایی شدن قانون افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان، دولت آماده اجرای آن از لحظه تصویب است.

بهادری جهرمی ادامه داد: منابع لازم برای قانون افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان پیش بینی شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *